torsdag 1 januari 2009

Åh vad jag väntade på att klockan skulle slå 24...!

Men det var absolut inte för att jag var ivrig och ville ut och avfyra raketer och dricka champagne....jag var så galet trött att jag inte ville annat än att gå och lägga mig! Jo det är faktiskt sant. Jag blev så sjukt trött runt 22-tiden så jag fick verkligen kämpa. Dels berodde detta på att natten innan sov jag väl 2 timmar, kunde bara inte somna om. Under dagen så fick jag en "bonus-timme" vilket innebar att jag kunde köra ett avslutatande bröstpass detta året. Grym kontakt, körde 2 pressövningar och 4 övningar i c.c med variation med övre/nedre trissan, stående/liggande. Härligt! Därefter var bara hem att ta på lite varmare kläder för att sedan ta med kameran och fota lite. Se här vilken fin promenad vi hade:
I bakgrunden syns Fredriksskans där Sveriges bästa fotbollslag-spelar!! =)













Det var inget direkt kanotväder men det kändes ändå tryggt att det fanns en livboj, ifall att man hade velat vara sugen...


Grymt kallt var det i slutet om mina stackars händer och då slog faktiskt mig en sak! Det är vanligt att man förfryser händer och fötter så man blir extra känslig för kyla men jag har aldrig hört någon som förfrusit näsan eller huvudet! Näsan skyddar man ju dessutom aldrig -varför är det så? Huvud fryser man ju heller aldrig om....visst är det lite märkligt ändå? Det är ju också ändar på kroppen liksom....nåja....
Hem och laga tonfiskfilé, med "madde-röra" till. Promenerade därefter ner till Slottet för att träffa lite fler kompisar och kolla på fyrverkeriet som de har där vid 17 varje går. Det är så fint och det måste vara den dagen som det är flest folk ute samtidigt i Kalmar. Galet mycket och så lite trafikstoppning och mitt i allt så går alltid järnvägsbommarna ner. (I övrigt fälls de alltid ner minst 10 minuter innan tåget ens kommer) Klassiker!
Kvällens meny bestod av följande:
Förrätten var min uppgift så det blev rostat danskt rågbröd med en röra av kesella, räkor, rödlök, avokado, mango, ägg, dill och olika kryddor med dekoration av sallad, oliver, och rödbetsstrån.






Huvudrätt: Hel oxfilé i ugn tillsammans med coctailtomater, pressad potatis och gorgonzolasås tillsammans med en sommarsallad med färska jordgubbar, fetaost och oliver.





Deserten är jag dock lite dåligt insatt i då jag avstod denna men det är limemousse med rostade tortillasbröd och nybryggd espresso. Jag var som sagt riktigt trött under denna tidpunkt!


En lugn nyårsafton och istället för "vingliga" ben under nyårskvällen/natten ska vi istället "vingla" idag är tanken, med ett riktigt gott ben-pass! Skönt att det finns fler som prioriterar rätt saker här i livet!
God fortsättning på er alla

3 kommentarer:

  1. god fortsättning,sess...hoppas allt e väl där uppe.börjar bli rastlös;)

    SvaraRadera
  2. Vilka fina bilder och härligt smaskiga rätter!

    SvaraRadera
  3. Bamse: tack coachen min! Imorgon är jag tillbaka och då ska vi få pump i armarna! Ska bli superskoj!
    Eva: Bra fotograf också eller hur?! =)

    SvaraRadera