söndag 24 april 2011

Jag en av 8500 iallafall

men det är svårt att glädjas åt det i dagsläget när jag bara är besviken och frustrerad över att jag inte fick visa mer av min personlighet och att springa skiter ur mig i konditionstester när jag vet jag har en bra återhämtning.



Nummer 325 var min nummerlapp jag fick på Idrottshögskolan imorse då jag har deltagit i tester inför uttagning som Utmanare i Gladiatorerna. Jag vet redan att jag är en vinnare att ha kommit så långt bland alla sökande, tagit det stora steget att genomföra testerna, förändrat min träning i dessa veckor för att utgå ifrån en helt annan målbild än tidigare. Under dessa veckor har jag verkligen tränat upp min expolsivitet och smidighet som jag hade mindre av innan jag började. Jag lättade mitt hjärta för två killkompisar men annars har jag varit tyst som musen för min omgivning. Men nu är allt över och det känns skönt, för jag har tänkt så mycket på detta så klart. Jag har haft en riktigt lärorik och rolig dag och träffat massa nya härliga likasinnade männsikor och bara det är ju en vinst! Jag presterade med 8 chins (fast tror inte den sista blev godkänd så jag tror nog bara jag fick 7) jag var kass i benlyft i ringar, fick ingen bra teknik och har aldrig hängt i ringar så jag fick mig väl en 5st kanske vilket var riktigt svagt - detta grämer mig så oerhört! Jag ville så gärna testa igen men en chans, that´s it! Tårna ska alltså nudda händerna.Nästa övning klättrade vi upp för ett rep, denna övning gick över förväntan och klarade över gränsen. Jag tänkte ingeting utan bara byt grepp fort för bra rytm och sen bara ta mig upp. Dagen inleddes med HarresTest.Laddat gäng i pausen, vi försöker koppla av så gott det går!
Focos! Nu väntar en veckas återhämtning och vad nästa mål ska bli! Det är bara att komma igen och kämpa vidare!

8 kommentarer:

  1. Vad duktig och modig du är som vågar!!

    SvaraRadera
  2. Eva: Vilken prestationsångest jag haft dessa veckor jag kan säga men jag är så glad jag genomförde detta och jag har lärt mig massor på vägen och nu går mina tankar åt ett nytt håll. Alla chanser man får ska man ta vara på!

    SvaraRadera
  3. Bra kämpat!! Var stolt över dig själv -du är "one of a kind"!!

    SvaraRadera
  4. Hej din snärta!
    Klart du är en riktig vinnare! Du är dessutom i väldigt väldigt bra form så njut av det!

    /J

    SvaraRadera
  5. HAHA,,...Dennis min när jag läste upp detta för honom...Den va oslagbar...;)

    kram på dej hjärtat..

    SvaraRadera
  6. Anonym: Åh, like like =))

    J: Ska försöka så gott jag kan! Men så frustrerad över att jag inte fick visa min benstyrka och min kondition - de borde ju sett att jag hade den och givit mig chansen, inte sant?!!

    Millan: Kan tänka mig det ;)

    SvaraRadera
  7. Se där ja!! Ja, det är ju det jag alltid sagt, att detta skulle va ngt för dig o testa på o va med i...! ;-)

    SvaraRadera
  8. Tobbe: "ler! Nu har jag fått upp ögonen av annan typ av träning faktiskt som jag kommer fokusera på framöver. Trevlig helg på dig!

    SvaraRadera