torsdag 29 juli 2010

Dricka dricka dricka

vet ju vi alla att vätska klarar vi oss inte utan och ju mer vi svettas, anstränger oss, äter eller dricker något som torkar ur kroppen behövs mer vatten till kroppen. Med för lite vätska påverkar också humöret till det negativt precis när man slarvar med att äta. Man kan blir tex otålig och får koncentrationssvårigheter.
Men nu i sommar när det varit så varmt och soligt en lång period och då kom jag dessutom från tre och en halv månad från Spanien så jag var liiiiite trött på vatten.
Jag gick och synade hyllorna i mataffären lite för att göra ett saft-test!
Jag hittade två intressanta smaker som jag Duellerade. Båda två är så klart light och innehåller 1 kcal per 100 ml.

Icas Granat-Äpple mot Eldorados Kaktus-Päron.
Vinnaren är.......Granat-Äpple!!
Rekommenderas!
Sist jag handlade saft så fanns det småflaskor men de verkar vara borta från sortimentet....(jaja ja vet det var lääänge sen..)såg nog bara två ifrån fun light med "vanlig" smak och av de andra fåtal småflaskor var det socker i. Men Granat-Äpple kommer gå åt i sommar!

2 kommentarer:

  1. Kaktus päron är min favvo numera... köpte även persika passion för att testa denna gången... Mamsen köpte svart vinbär i Ica's serie och sa att den var jättegod... Här ska det bli granatäpple nästa gång... :P

    SvaraRadera
  2. Zuzibuz: Har en Peach Passion framför mig av Funlight =) Jag lovar du blir inte besviken av granat-äpple utan du kommer finna en ny favorit. Minns jag köpte någon för läääänge sedn av Fun Light Tropical som var jättegod men jag har inte sett den på hyllorna...=( men det finns ju så mycket annat och nu ska jag ju inte leva kvar i den gamla haha!

    SvaraRadera