tisdag 3 november 2009

Dagens träning!

Med stor förväntan och lite oroande, tryckte jag på "speedknappen" på löpbandet tills jag hittade en behaglig hastighet. De första minutrarna kändes stela och ömma men ändå så jag kunde fortsätta. Sen släppte det och jag började tänka på massa annat och så bara sprang jag! Åh vad lycklig var! Jag nöjde mig med 6km för jag behöver ju faktiskt inte tokköra, utan nu får jag vara glad för det lilla. Det kändes skitskoj, verkligen!
Kvällenspass fick bli axlar. Det var den muskelgrupp jag faktiskt hittade bra övningar som inte belastar ryggen som övriga muskelgrupper. Lägger man dessutom på förmycket vikt blir det lätt att armarna tar övertaget och det vill man ju absolut inte utan ska man köra ett axelpass så är det faktiskt axlarna som ska jobba. Inget "fuskande" och viktkåthet här inte!
Hamnade i affären på hemvägen och kunde inte motstå denna nyhet:
Dessa kex ska jag smaka i slutet på veckan på min födelsedag! Jag har redan lagt ner dem i Kalmarväskan, "in case". =) Ballerina pepparkaka!

5 kommentarer:

  1. Snyggebild maddis.. =)
    Vill verkligen veta om dom e goda, vill ha klartecken på att dom går att äta..
    Själv harjag ätit lussekatter idag o igår...e juh såååååååååååå gott!!!
    Antar att vi inte träffas i helgen om du ska ta dej till Kalmar..
    Men i vilket fall som helst, så cs vi snart regelbundet

    Kramkram
    Millan

    SvaraRadera
  2. Millan: Ett utlåtande efter helgen!!
    Åh lussekatter, tillhör en av mina favoriter!! Så mumsigt!! Kram Kram

    SvaraRadera
  3. Edit: OMG - såååå gooooda. Då är jag ingen ballerina-äslkare annars men pepparkaker gillar jag. Denna sorten är helt klart "passion" - tur med begränsad upplaga!

    SvaraRadera