tisdag 7 september 2010

Dalblads Fudge Crisp

Senaste smaken ifrån Dahlblads som jag testade i helgen och tänkte utlåta mig om vad jag tycker om denna!
Mitt första intryck av barsen när jag öppnat förpackningen var att det verkade vara en härlig konsistens, mjuk och soft liksom för jag bröt den på mitten då jag planerade att bara äta halva och hur det gick förstår ni nog =)
Den doftade gott och första tuggan var verkligen god och crispen kändes tydligt! Men efter jag tuggat en stund upptäckte jag att halva barsen satt i tänderna. Inte så najs.....plus att när jag läser innehållsförteckningen och jämför med deras andra smaker tex mintchoklad, lakris och jordgubb så ser jag att den senaste Fudge Crisp ligger några gram mindre på Proteinet och samtidigt högre på fettet. Energidelen per bars ligger det samma på ca 210 kcal.
Men jag ger denna bars minus i protokollet, pga att den fastnar i tänderna och på innehållet av protein och fett. Helt klart ska man testa den för det är en spännande smak men se till att ha en tandpetare till hands =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar