lördag 17 oktober 2009

Fruktstund i Mataffären!

Hehe, jovisst har jag haft det! Här pratar vi kundvård på hög nivå!
Mellan mina pass var jag i affären (inte ica idag för jag var ju affären igår med) och tittade lite bland hyllorna för att se om det kommit lite nyheter och lite roliga smaker av något. Jag råkade visst hamna bland kungsörenens produkter och stod och läste på deras färdiga Pepparkaksmix när någon ropar -ja du får testa den idag, det är lördag, med en glad röst! Jag ställer tillbaka den på hyllan och så snackar vi massa allt mellan film och antioxidanter, jag och en av personalen i mataffären. Vi går mot de exotiska frukterna och så står vi och dividerar dess olika form och konstiga namn och det är väldigt många som är obekanta. Vi testar säger han spontant!
Vi sprang in på lagret och testade massa olika skojiga frukter. Vissa smakade inget, vissa märklig smak men så hittade vi en vinnare som vi båda blev lyriska över och fick en härlig blick när denna sötma infann sig! Supergod! Har ni inte testat så nästa gång ni är i mataffären ska ni köpa med er en "Cherimoya"! Inga problem med att komma ihåg namnet utan först tänker ni på artistern Cher och sen på tennisspelaren Moya så sitter namnet som aldrig förr, Cherimoya helt enkelt!
I förmiddags körde jag ett bra benpass igen, förra lördagen var jag lite ur gängorna men nu kändes det väldigt bra igen och kvällspasset blev bröst med avslutning med 11km cykling framför TV. Denna helgen är en träningshelg då nästa helg är det Kalmar som gäller och då är det inte säkert jag hinner besöka gymmet då jag har så mycket annat att göra så därför höjer jag intensiviteten denna helgen istället. Hur går det då med mina resultat? Nja de går inte i den takt som jag vill, så klart.....känner mig lite sladdrig och degig och trots koll på mitt intag dessa snart två veckor har det inte hänt så mycket på varken våg eller måttband =( Men inom två veckor hoppas jag någon centimeter minskat iallafall. Tålamod Andersson!

Mitt vardagsrumsfönster, mysigt nu när mörkret smyger på!

6 kommentarer:

  1. Ska lägga namnet på minnet. =) Har man tid när man handlar så kan man hitta mkt skojig frukt åtminstone på större mataffärer. Personligen tycker jag att exotisk söt frukt funkar utmärkt som substitut till godis, men jag är väl lite knäpp kanske? Apropå att känna sig degig är det precis så jag känner mig för tillfället, som en säl, har fått hjälp med upplägg för att bygga på mig muskelmassa men vettetusan om det är vätska, fett eller muskler. Tanken är att jag ska påbörja dieten i november så då kanske det händer grejer. Efter regn kommer solsken brukar man säga... =) Ha det bra och kör hårt! /Pernilla

    SvaraRadera
  2. Pernilla: då ska du absolut testa denna frukt, för min kommentar var "som godis", då fick jag ett skratt tillbaka kan jag säga =) Helt hemskt för när man sitter ner kan man liksom "dra i sladdret" men du sälar är ju fina! Ska du ställa upp på Lucia? Stort lycka till!!

    SvaraRadera
  3. Granatäpple är annars en fruktansvärt nyttig frukt.

    Väldigt mycket flygande till kalmar =)

    SvaraRadera
  4. Anonym: det är en fin frukt det med! Ja som Kalmarit kommer alltid Kalmar vara "hemma" =)
    Har du inte varit där så måste du tar dig en tur dit, vackert! "ler

    SvaraRadera
  5. Hej igen! Nej mina tävlingsplaner ligger längre fram i tiden. Men med en hopplöst seg förbränning gäller det att smyga igång med dieten i tid. Frågan är om jag har tillräckligt med muskelmassa för annars blir det bara pinsamt att ställa sig på scenen. Spännande att se vad som döljer sig där under. Lycka till med dina mål också. Ha tålamod så kommer resultaten snart!

    SvaraRadera
  6. Pernilla: Jag ska göra vad jag kan för att peppa dig i rätt riktning =)

    SvaraRadera