torsdag 22 januari 2009



Piece a cake!

Igår var jag riktigt trött men den tröttheten är som bortblåst idag! Gjorde mig gott att bara köra mage och lägga mig på soffan och läsa fitness Magazine som låg och väntade innanför dörren när jag kom hem efter en hård arbetsdag.

Jag hade inplanerat ett pass i spåret kring lunch igår men så körde det ihop sig på jobbet så det uteblev...typsikt =( Lite trist men dessvärre sånt man får räkna med. Jag är ju trots allt på jobbet för att arbeta =) Vågade inte riskera att löpningen skulle utebli även idag så jag planerade in ett morgonpass istället för lunchpass. Helt perfekt löpväder har det varit idag. Några plusgrader, knappt ingen vind och duggregn. Det är så härligt att springa då! På med kepsen, bra musik och så är det bara att njuta. Jo faktiskt! Såhär i början njuter jag faktiskt av att få springa. Men jag kommer säkert inte ha samma uppfattning i maj när benen känns slitna och inte vill i "takt". Imorse sprang dessutom minuten snabbare så allt känns så himla bra! JIPPI! Plan B fungerar alldeles utmärkt! Skönt också att veta på förmiddagen på jobbet att jag redan varit ute och sprungit faktiskt. Finns dock risk att jag börjar tok-köra nu bara för det går lätt och så hänger inte lederna med så får man ont eller trampar snett. Men jag ska verkligen vara uppmärksam.

Ikväll blev det ett bra axelpass. Allt går i helt rätt riktining så nu är jag inte alls orolig för min framtid som jag var i deccember. Känns så himla bra att ha så många likasinnade i min omgivning också som förstår och vi stöttar varann. Mycket viktigt! Nu håller jag på med pannkakor som jag ska smaska på till handbollen. Lycka till Sverige!!

2 kommentarer:

  1. Det vattnas i munnen när jag ser din bild idag! Och då menar jag inte bilden på handbollskillarna... :P

    SvaraRadera
  2. Eva: Haha, nä det är värst vilken dålig trupp det är förnärvarande "utseendemässigt"! Ingen Stefan Lövgren-klass liksom....

    SvaraRadera