fredag 31 juli 2009

Lite rastlös.....

har jag dessvärre varit idag då jag inte haft något att göra och ingen att leka med idag =( Någon stekning i brassestolen har det heller inte varit att tala om med detta växlande väder....jag påbörjade dagen med en liten morgonjogg som följdes av ett bra benpass och där slutar dagens sunda aktiviteter. Jag som alltid känner för att ta mig för saker och vill gå vart jag än ska kände inte för något och då vädret var instabilt så tog jag mig fram med bilen istället...
Vad gör man då som tjej när man är lite rastlös? jo, man shoppar så klart - the best cure!
Adidas-tröja från barnavdelningen och en adidas-jacka blev dagens skörd plus att man så klart söker lite tröst i glass och godis som jag njuter av nu under min semester. Semstern börjar dock lite mot sitt slut så det är dags att ta fram träningsskallen och börja fundera lite på höstens upplägg. Jag har lite tankar redan och de ska bara ner i skrift också - allt blir lättare att följa på det viset.
Igår tränade jag axlar och bekantade mig med en ny maskin som är susen att värma upp för just axlarna, http://www.technogym.com/gb/viewdoc.asp?co_id=2732&target=home så ser ni genom you tube hur man gör. Jättebra! Kul med nya maskiner.
Jag har också gått runt i LIFE-butiken då jag nu inte får tag på ljusa psylliumfrön längre i vanliga affären men hittade det där och köpte även på mig torkade physalis. Ny erfarenhet och så goda, lite syrliga, åt det sura hållet men det var supergott. Synd att bär ska vara så dyrt. En påse på 70gram kostade runt 60 kronor....Inca golden berreis står det på förpackningen.
När jag ändå var igång köpte jag också solmogna ekologiska strödadlar. Dadlar ska väls smaka som apriokoser och det gillar jag så detta kommer nog också blir gott. Så klart inne håller varken dadlarna eller bären något extra tillsatt socker. (socker får jag i mig av glass o godis idag, hehe)

För någon vecka sedan skrev jag att jag varit inne i en asiatisk butik och köpt mig en påse av sjögräs, och häromdagen smakades den och de var jättegoda! När jag öppnade påsen var de som långa gröna mattor. Som sushin inlindas i på ett ungefär. Hett tips för er som vågar testa något nytt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar