tisdag 8 februari 2011

Ny leksak!!

Jag saknar ord av hur kul detta är! På det nyöppnade gymmet i Kalmar, Malkars Västra, finns det stående slagsäckar med lampor i där man ska slå där lampan lyser.
Tre fristående säckar med vardera tre lampor och slagytor, så totalt 9 olika ställen att hålla koll på. Du får både sparka och slå. Man ställer in hur lång tid man ska köra, jag körde idag i en minutsintervaller. Så galet roligt så jag håller på att brista av lycka!
Man tränar framförallt fotarbete, reaktionsförmåga, konsentration, ja och massa utöver det såklart. Snabbt ska det gå!
Jag har aldrig sett detta på något gym tidigare och jag vill verkligen ha en sånhär hemma hos mig! Maskinen räknar poäng så man taggas till att fortsätta och förbättra sig så klart. Mitt rekord blev 303 poäng på en minut. Jag körde boxningen som både uppvärmning och avslutningen av mitt Triceps-pass. Åh vad roligt, jag gillar när det händer saker och det är ganska stressigt och upp i puls kommer jag direkt. Ju snabbare du är, ju jobbare är det. LIKE LIKE!
Och så hittade jag en passande bild från en plåtning för drygt ett år sedan i Kristianstad. Nästa gång jag åker till Kalmar plockar jag ner mina egna handskar och fightas med!! Lite fräschare liksom! Längtar redan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar