söndag 18 januari 2009

Veckoplanering!

Igår kväll satt en träningskompis och jag och samtalade lite om mitt upplägg gällande min cardio. Det hade varit så skönt att ha löpningen avklarad redan på morgonen men ju mer jag tänkt på hans ord så har jag nog kommit fram till att han hade rätt i sina ord. Blir kanske förmycket med morgonpromenad, frukost och jogging direkt efter? Därförs ska försöka lägga löpningen runt lunch för att dryga ut aktiviteterna under hela dagen istället. Jag får försöka se möjligheterna som finns, att löpspåret finns precis vid jobbet och att det finns tillgång till omklädningrum istället för att bara se löpningen som att det blir jobbigare att göra sig iordning på jobbet än hemma... Det är viktigare än att jag bränner ut kroppen vilket kan bli en risk, om jag kör promenad och löpning så tätt inpå varann. Tog detta kloka beslut under min morgonpromenad idag =) Det är iallafall värt att testa ett lunchlöp. det är bara att justera om annars. Såhär ser mina planer ut för kommande vecka men det kan bli en justering på fredagen för kan nog bra med en vilodag om jag ska köra en lång plåtning med tunga vikter på lördagen.
Min planeringstavla är så grymt bra! Bästa inköpet från förra året tror jag =)

Förmiddagens biceps och triceps pass gick grymt bra! Tunga vikter även denna veckan och mest basövningar och grymt bra tryck även idag och med bra tempo. Gick super för oss båda. Efter vårt pass åkte vi på utflykt till IKEA och strosade lite. Skönt med varuhuset är att de har bra mat och att man kan göra sin egna tallrik. Det gör alltid jag iallafall. Kycklingfilén var riktigt god!

12 kommentarer:

  1. tycker du verkar köra extremt mycket cardio, kan inte vara bra att vara ute och gå samt springa. Låter bara som du är rädd för att gå lite hungrig?
    en timme morgonpromenad(om det är det du tar) räcker långt in i dieten om du äter aningen mindre och du sparar nog en hel del på musklerna med. Välj något av sätten.
    But hey, just my two cents... :)

    /Richard

    SvaraRadera
  2. Richard: jag tänkte lägga upp cardion så för det är genom den jag få markeringarna. Jag tackar för tipset! Fler av det =D
    Går jag hungrig får jag sötsug tyvärr....

    Madeleine Andersson

    SvaraRadera
  3. du gör rätt,tess.hoppas det går bra för dig nu;)

    SvaraRadera
  4. det e nu det roliga börjar.allt jävla slit du gått igenom.blod svett o tårar.sen till sommaren, så e du i kanonform...ok?

    SvaraRadera
  5. Bamse: Du har helt rätt! Glöm inte alla skratt mellan våra slit också och "retord" =D

    SvaraRadera
  6. Gör det du trivs med, det blir bäst i längden.
    Du vet hur din kropp fungerar bäst och allt detta. Tänk dock på hur du "tajmar" kolhydrater med mera så det blir så bra som möjligt.
    Jag tycker det låter vansinne att köra så mycket cardio från början iaf. Kanske är för att jag tycker det är så tråkigt och gärna vill ha kvar mina muskler :p

    Måste få retas lite, kommer bli kanon det.

    /R

    SvaraRadera
  7. Richard, det är alldeles för lite cardio hon har. Tycker hon får utöka det med ett löppass till innan sängdags iaf för optimal viktförlust.

    / Dennis

    SvaraRadera
  8. Richard: Klart du får retas =D bara skoj! Jag gillar ju mat så därför måste jag köra mer cardio =)
    Dennis: Jag påbörjar löpning för att se vad som händer och justerar kosten efter vad som sker. Under april får jag kanske lägga in en växel till. Får se som sagt! Jag ska ha roligt!

    SvaraRadera
  9. Alla har vi våra olika sätt, frågan är bara vilket som är bäst. Ösa protein och fett och lite kolhydrater är det jag tror på iaf :)

    SvaraRadera
  10. Anonym: Håller helt med! Testa sig fram är bästa sättet. Fettet är viktigt för lederna nu när jag dessutom kommer börja löpa en del.

    Madeleine Andersson

    SvaraRadera
  11. Absolut ska man testa sig fram o se hur det känns för att sedan välja det som man känner funkar bäst, tron och viljan på en själv är nästan alltid det bästa har jag lärt mig. väljer oftast mitt sätt även om experter och dylikt säger annat.klart de e bra o lyssna på andra oxå men väljer ut väldigt små fragment :S. alla är olika idivider och fungerar därefter, låt ingen idiot knäcka dig blicka mot dina mål och gör dig själv stolt :P

    SvaraRadera
  12. Jens: Åh vad roligt du tittar in! Tack för dina uppmuntrande ord!

    SvaraRadera