tisdag 19 januari 2010

Celcius och protein

Vaknade med en chock här i Kalmar idag nämligen klockan 8:47 Jesus Amalia! Upp med ett skott och tittar ut och ser att det är alldeles vitt ute. Nej, var min första tanke men när jag kom ut hade de hunnit ploga cykelbanorna så jag höll min morgonjogg kring den och gatorna. Jag blev förbisprungen idag och det är sååå jobbigt. I och med jag joggar innan frukost så håller jag ett lågt tempo för att inte förbränna muskelmassa utan hoppas på att förbränna fettet istället så man vill inget annat än att hänga på den som springer förbi liksom men det är så knäckande. Mer ös när jag springer på dagen sen såklart!

Jag har i förmiddags varit på löpbandet och sprungit 5 km vilket jag tycker är ganska lagom sträcka och lagom tempo på 12,5 eller är det "late-huvudet" som kommer fram. "ler

Det är massa skrivierier om drycken "Celcius" som man ska inta innan träning så kan man öka sin fettförbränning så en sådan var jag tvungen att testa och finns här på gymmet i Kalmar. Jag köpte också ett nytt protein, ett spanskt faktiskt som jag fick bra info om och som har fått mycket bra recensioner för innehåll och smak. Science 4 you från Vital Body Life, http://vitalbodylife.es/producto/310/MUSCULAR_PROTEIN_80__SCI4U_1_KG_STRACCIATELLA/och är ett protein 80. Tilltalande läcker burk också med ett högt proteininnehåll och också stor del BCAA. Ska testa både Celcius innan mitt gympass ikväll och testa det nya proteinet efter passet. Återkommer med utvärdering.

EDIT

Celcius: Innan träning intogs denna dryck med smak av Mango, god smak tycker jag helt klart. Effekten under mitt ryggpass kändes inget mer märkvärdigt än "normalt" även att det är tillsatt koffein men att studierna visar att förbränningen ökar är det ju riktigt bra fast det kommer jag ju aldrig få veta "ler
Däremot känner jag att jag kommer framför denna dryck ändå välja drycken Tight ifrån SUN som är en prestationshöjande dryck. Där känner jag att mina pass blir riktigt effektiva och på så maxar min förbränning känns det som.

Proteinet: Åh en fantastisk smak trots att jag blandar med vatten. Plus också för de små tillsatta "chokladbitarna" som känns som lite lyx. Ska blir riktigt intressant att blanda proteinet med kesella eller keso. MUMS till mina pannkakor!!

8 kommentarer:

  1. Läste om den drycken i en annan blogg där den beskrevs som ett mirakel;) Men det handlar nog en hel del om dagsformen också!

    Otroligt psykande när någon springer/åker om en, även om man har ett syfte med sitt tempo. Det sitter väl i vinnarskallen:) Lycka till med träningen.

    SvaraRadera
  2. Dietiststudenten: haha, ja man vill ju bara skrika "Hallå, jag kan springa snabbare jag också men jag har inte ätit frukost än och vill inte förlora muskler" haha
    Ikväll ska jag in och snoka hos dig "ler
    Jag önskar dig en underbar dag!

    SvaraRadera
  3. Desamma! Haha nej jag känner verkligen igen mig i det du skriver:)

    SvaraRadera
  4. Dietiskstudenten: jag kunde inte hålla mig så jag har redan varit inne hos dig och kommenterat =)

    SvaraRadera
  5. Innehåller den mycket koffein den där burken?! Sett många som skriver om den nu så dom har nog fått gratisprover ifrån företaget... ;)

    SvaraRadera
  6. ZuziBuz: nu har jag inte burken men det gör den säkerligen. Gymmet i Kalmar har ett bra utbud av kosttillskott. Har du inte testat Tight så gör det! Köp fyrpacken =)
    Ha en härlig dag!
    Tackar! Jag länkar "ler

    SvaraRadera
  7. Hej igen!

    Jag har osså länkat...
    Tight har jag testat... Men jag kör mest med dundergröt innan träningen... ;P
    Natti natti kanske det är läge att säga nu ser jag på klockan... :)

    SvaraRadera
  8. ZuZiBuz: Vad skoj! ja oj vad sent du är uppe, hoppas du fick en härlig nattsömn :)

    SvaraRadera