måndag 12 januari 2009

Knack knack.......

till helgen öppnar jag dörren och tar klivet ut i min spännande resa! På fredag ska jag sätta mig ner i lugn och ro och planera mitt kommande upplägg. Vilka dagar ska jag lägg in min kondition, när på dygnet kommer den passa mig bäst och vad har jag för plan B och C att plocka fram som alltid måste finnas om något oplanerat inträffar osv. Jag måste alltid vara förberedd! Precis som att man alltid ska kolla nödutgångarna när man är på hotell tex. Stega alltid ifrån din dörr till nödugången så du har koll om faran skulle inträffa. Spelar ingen roll att "lampan" lyser för det kan vara så rökfyllt att du inte se ser den och du har ingen aning om hur du ska ta dig ut. Det kan handla om att överleva, bara som en parentes. =)
Jag ska leka "Skipper" genom att rensa i frys och skafferiet. (Dock plockar hon och jag inte alls bort samma varor har jag märkt). Det är onödigt att ge sig in i frestelsen när den går att undvika så bort med eventella transfetter som ligger och skräpar! Inköpslista ska skrivas och förråden fyllas för att nu gäller det att ha kvalitet på maten. Frossa i kcal-snål mat men ändå som mättar mycket och som jag får tugga länge. God mat så klart för jag skulle aldrig få för mig att äta något som jag inte tycker är gott. Däremot finns det väldigt få saker som jag inte tycker om.
Så alla män, jag är en superenkel kvinna att bjuda på middag, "asgarv"! Precis som man bara skulle äta tonfiskburkar bara för man tränar....fördomar!
Det är egentligen inte så stor förändring mot hur jag äter idag bara att jag får minska portionerna och öka grönsakerna istället. Kostboken åker fram om jag känner att jag "svajar", jag har mycket lättare att hålla koll på intaget när man för intaget. Jag kommer såklart minnas Wikegårds ord "Bara du gör något" de orden ska sitta i ryggmärgen och i vinnarskallen när det känns tungt. Räcker att gå till stan eller nått för det är det lilla som gör det stora!

Under min Stockholmsvisit köpte jag ett par gortexlöparskor som jag ska använda när det är blött ute och jag har även skaffat en snygg bok som jag ska skriva ner mina tankar i. Det är jättebra att skriva av sig både när man är i "Flow" och när man är "down". Till min bok har jag köpt både en guld och silverpenna så det ska se lite glamouröst ut =) Mina känslor, mål och planer kommer jag skriva ner som ett klotterplank!
En bild på lite "hjälpmedel". Köpte jättesnygga CD-fodral i papper som är perfekta för brända skivor, de finns också på bilden. Rock on allehoppa


2 kommentarer:

  1. bara att tuta och köra nu!!
    Ta bort det goda i livet brukar räcka :-/

    / Richard

    SvaraRadera
  2. Richard: Vi får utbyta lite erfarenheter framöver och vara varandras bollplank!

    SvaraRadera