söndag 11 januari 2009

Hotellfrukost i all ära....

men jag äter alldeles för mycket. Jag blir nästan stressad av all mat. Jag äter ändå samma saker på hotellen som jag äter hemma men att jag äter dubbelt så mycket nästan. Min frukost bestod av 3 skivor danskt rågbröd med keso, kokt ägg, kalkon, paprika och tomat. Två koppar kaffe, en melonslice och imorse provade jag något nytt nämligen morotsjuice och tomatjuice. Tomatjuicen vann duellen och det var riktigt gott! Jag vart förvånad! Smakar som tomatpuré/tomatkross ungefär och det låter kankse inte så upphetsande men det var än annorlunda smak på en dryck och riktigt god! Igår morse festade jag även till det med en miniruta av en brownie.....tssss.
När man sitter och äter en sådanhär frukost känns det extra skönt med att veta att man har varit ute på en morgonrunda innan. Imorse var jag runt lite kring Stureplan och i Humlegården. Stockholmsgatar låg nästan öde och de som var ute var väl sopgubbarna.
Igår var vi på Lokal på Kungsholmen och det var ett riktigt trevligt ställe men trevliga och fräscha människor! Dit går jag gärna fler gånger.
Glömde nämna att igår köpte jag lite frukt på Hötorget bla jordgubbar, sharonfrukter och avokado. det är så läkert att se torghandeln och alla frukter som är så fräsch och det lyser upp torget så fint. Jag skojade lite med handlaren och frågade "vad får jag för extra dag?" han skrattade och erbjöd sig en puss och en kram =) och vips så fick jag tre clementiner också. Gullligt gjort tycker jag!

Om någon försöker lägga en kommenter men får felmeddelande att det misslyckades, tryck bara en gång till på "skicka kommentar" så kommer det funka!

2 kommentarer:

  1. Det lät som lite lite för att vara du..... =)

    Dåligt m kantarellberg och Shreck-statyer på hötorget denna gången va??

    SvaraRadera
  2. Tobbe: Haha, tack för den du! Men höjden på mackorna var ganska bra =) Dagobert-stil liksom

    SvaraRadera