onsdag 14 januari 2009

Åh vilket mail jag fick idag!

I eftermiddags fick jag ett väldig upplyftande mail av min kära syster! Vår mormor gjorde världens underbaraste kroppkakor men sen hon gick bort för några år sedan har tyvärr ingen tagit på sig ansvaret att föra traditionen vidare. Fram tills nu! Hallelujah! Syrrans kille hade testat göra kroppkakor i helgen och det blev en succé! Bra jobbat! Nästa gång jag åker hemmåt kommer jag få kroppkakor! Det finns inget bättre en riktigt öländska kroppkakor med lingonsylt och sådär perfekt saltade med ett glas mjölk till. Kroppkakor går egentligen bort under min diet men det kommer bli min belöning! Nu ska jag fundera på vilket datum jag kommer åka hem igen, blir nog tidigare än planerat...=D Jag längtar så klart redan!
Denna vecka är det gratisvecka på gymmet vilket innebär det är massa "löst" folk och ännu mer oordning och oreda än vad det normalt sett är. Mer eller mindre kaosartat kan man väl likna det. Dock gick dagens armpass mycket bra trots detta. Fortfarande tunga vikter och passet inleddes med Z-stång smalt och brett med 10 kg vikter på vadera sida, rak stång med 5kg vikter och "bamsen" i cabelcrossen. Med ett bra tryck i biceps inleddes triceps med pushdown smalt och brett. Älskar pushdown och ett tricepspass utan den övningen känns inte som ett "riktigt" pass på någotvis. Vi fortsatte vidare i c.c med rep i nedre trissan över huvudet och avslutade med fria dips. 4 övningar på vadera muskelgrupp med 4 set. Härligt!
Innan käket var jag och min vän ute och gick en runda. Inget förbränningstempo utan en social runda. Kvällens meny bestod av en kesoblandning med sparris, rivna morötter och tomater med olika kryddor, broccoli och 4 vegitariska spett som jag köpt med mig från Stockholm =)
Köpte med mig ett x antal sådana hem, hihi, så galet goda! En sharonfrukt tryckte jag även i mig efter min måltid. Fått lite nippran på den frukten, så god smak och konsistens.
Bon Apetit!

6 kommentarer:

  1. Det där såg verkligen gott ut.
    Jag är ju verkligen en sådan kille som du beskrev, som äter tonfisken rakt ur burken ha ha! Tråkigt men sant.

    /Richard

    SvaraRadera
  2. Richard: Bara det är gott spelar det ingen roll hur man äter det =)

    SvaraRadera
  3. Det är inte gott... men det går snabbt ner och kräver ingen planering. Allt annat skall stekas, kryddas, vägas, pakteras..
    skönt att kunna köra lite no brainers med.
    Imorgon blir det nog ett pass på Friskis, får dock se vilken tid. När brukar du vara där? Så jag kan undvika dig menar jag.

    mvh

    Richard

    SvaraRadera
  4. Richard: när du ändå håller på kan du väl göra lite extra portioner till mig med =) Idag torsdag har jag vilodag men jag kommer köra rygg på fredag runt 16:30. See ya!

    SvaraRadera
  5. Och på fredagar har jag vilodag, detta var lite dumt. Tror nog vi kommer missa varandra, blir nog Friskis idag, torsdag, hoho.
    Kanske man glider in för ett benpass på lördagen med, vi får la se helt enkelt :)

    Tror inte du vill ha mina matlådor, de är inspirerade av Jamie Oliver, om han vore död.

    /Richard

    SvaraRadera
  6. Richard: Ses säkert i helgen och då ser jag fram emot en matlåda =)

    Madeleine Andersson

    SvaraRadera