måndag 8 december 2008

Himmelriket!

Jaha, då fick jag iallfall vara i himmelriket för en helg! Inte fy skam att se så fina vältrimmade kroppar en hel helg, fniss! Även "the crew" var riktigt fina karlar kan jag säga!! Tänk att alla som älskar styrketräning är samlade på ett och samma ställe, så det kan inte bli annat änn succé!
Här kommer lite smaskiga bilder som jag gärna delar med mig av:

Vi sprang runt mellan montrarna och pratade kosttillskott, provsmakade bars och olika drycker och hysteriskt var man nästan, jo faktiskt, när man trängdes och drog i galgarna där kläderna såldes för att man skulle hitta just sin storlek. Sprang runt från scenen till Kongresshallen och sen tillbaka igen och så ungefär stirrar man runt i två dagar kan man säga!

Det kanske inte låter så jätteroligt men det är super och jag blir så taggad och man längtar verkligen tills man fåt göra entré i gymmet själv! Mitt egna bröstpass idag gick som en dans och jag kände mig riktigt stark! Sen har jag en riktigt bra träningskompis som pushar mig och som är grymt kunnig som jag alltid kan ställa mina knasiga frågor till!

Det är så mycket annat än bara tävlingarna i Fitness och Bodybuildning som ni märker, ni som inte varit och tittat någon gång. Det är tävlingar som man får anmäla sig till som flest reps i bänkpress, chins, dips, bicepsbattle ja massa roligheter att titta på och de är fantastiskt duktiga!
"Hoahoa" Dahlgren var där och snackade och andra kända inom styrkebranschen.
Det blev en tuff resa hem och jag undar om jag verkligen bara var iväg två nätter....jag hade en stor resväska, en stor ryggsäck och två tunga fullproppade påsar som jag konkade på.
Jag kom till ett läge när jag "överköpt" mig lite med tanke på att jag inte är som "Mr Gadget", vilket jag hade önskat jag var igår och kunde plocka fram lite extra armar ur hatten eller bäst av allt tagit med mig en karl hem ifrån tävlingen som bärhjälp igår! Men så tänkte jag: "kan jag knappt bära det jag hittills har inhandlat kan jag likaväl köpa lite till" =)
Dock hade jag varit riktigt smart när jag åkte, för då planerade jag ett litet hårspray istället för en stor flaska, allt för att få extra plats! Snacka om genomtänkt och rutinerat! (Sen att jag hade med mig massa andra plagg jag inte använde hör inte alls hit =)

4 kommentarer:

  1. Varför är jag inte förvånad att du har förköpt dig ;)

    SvaraRadera
  2. ser ut som att ni hade kul.en annan e lite avis på dig.men tillbaka i verkligheten nu.najs patte pass idag,sess..lite roligare med disko-övn nu när vi kört bas så länge va?..

    SvaraRadera
  3. såg nog dig allt springa runt i de olika monterna :- )
    Tror alla haft ett bra gympass idag. Man blir grymt taggad efter en sån här helg. Bara hoppas det sitter i några månader

    /Richard

    SvaraRadera
  4. Eva: haha =D
    Bamse: alltid kul att träna ihop =)
    Richard: Du skulle kommit fram och sagt hej! Såg inte jerry så jag udnrade om ni var där uppe..

    SvaraRadera