tisdag 7 juli 2009

Ny favorit bland bären!

På Lövmarknaden innan midsommafton köpte jag en påse torkade Gojibär. Jag har läst så mycket om detta fantastiska lilla bär som ska vara så innehållsrikt.
Jag har precis i skrivandets stund öppnat påsen och WOW!! Hur gott som helst! Äta dem direkt ur påsen som snacks funkar lika bra det =) Jag blandade sedan keso, valnötter och protein och bäret och det blev supergott! Jag har inte kollat näringsvärdet på bäret än men detta kan vara lite kul att känna till:

Gojibär världens nyttigaste bär
*500 gånger mer C-vitamin än apelsin
* 15 gånger mer järn än spenat
*37 gånger mer antiogidanter än körsbär

Rekommenderas att testa! Längtar till imorgonbitti när jag ska testa i min gröt!

2 kommentarer:

  1. He he var du så uppspelt så att du slant runt lite här på tangenterna när du skrev din text? ;-)

    SvaraRadera
  2. Tobbe: Hehe, ska genast ändra rad ett! =*)

    SvaraRadera