tisdag 30 december 2008

Att folk bara måste vara ivägen!

Jag var inte direkt ensam när jag skulle handla lite i eftermiddag om jag säger så. Jag vill gärna att de ska gå undan också och har lite svårt att vara förstående gällande slöa människor som ställer sig mitt ivägen, tar med sin kundvagn på smalaste tänkbara stället osv....affären jag var på idag hade inga vanlig korgar utan det var som en korg som är mycket högre men med hjul under. Den sprang jag runt med och vet inte riktig hur jag bar mig åt men jag ångade på iallfall och på någotvis lyckades jag fastna i en annans kundvagn! Min rullande korg var perfekt höjd med att fastna! Måste nog sett ganska tokigt ut för man märker inte det förräns det tar stopp liksom, och jag hände då med armen bakåt och benen var ju påväg i en helt annan riktning. Som när man fastnar i dörrhantaget med träningsbyxan, eller är det bara jag som lyckats med det...också...=) Ni ska inte tro att "kärringen" var på sitt bästa humör och var hjälpsam? Nä då, jag försökte skoja till det det men hon bara tittade på mig i sina "omoderna" glasögon och hon såg allmänt "beich ut" (jag menar färgen för jag har verkligen ingen aning om hur det stavas).
Ett leedende kan man väl kosta på sig? Dessutom var det ju hon som var ivägen för mig, hehe =)
Så en ursäkt ifrån hennes sida hade suttit fint!

Innan min handling så körde jag ett riktigt bra rygg och baksida axelpass. Broccolin och morötterna och all frukt gjorde verkligen susen!! Riktigt lugnt på gymmet, det var bara jag och en till. Det skojiga var att vi körde båda rygg så vi befann oss hela tiden vid varann trots den stora ytan som gymmet har =)
Jag har också hunnit med att jobba. Men vid 14 tyckte jag att det fick vara nog för jag hade ju lite annat att uträtta idag. Imorse passade jag på att ta lite fina bilder på ölandsbron när jag ändå jobbade på kalmar-kontoret. Imorgon som är sista dagen på detta år och den tänkte jag avsluta som en lekdag =) Jag ska nämligen låna hem guitar hero och känner jag att detta ör min grej köper jag det! Känner jag mig själv rätt så kommer jag nog vara hemma och lira gura och inte alls infira det nya året...! Fyrverkerier vid slottet är vi ett gäng som ska ner och titta på under eftermiddagen men jag vet i katten om jag ska planera in mer än så =)

6 kommentarer:

  1. Haha, jag ser dig framför mig i affären! :D Finfina bilder, imon tar vi fler.

    SvaraRadera
  2. Eva: Vi hoppas på bra väder också, blir så mycket vackrare foton då!

    SvaraRadera
  3. Tänkte passa på att önska ett Gott nytt år innan nätet o jag kraschar! ;-)

    Har suttit ngr stycken på Bryggarberget och utsiktsplatsen där vi värmt oss m god dryck inför kvällens begivelser...

    Hoppas du får en trevlig kväll med mycket sus o dus (och kanske rus..he he)!!

    ...och så gör inget som inte jag skulle gjort, så ska det nog gå bra!! ;-)

    SvaraRadera
  4. Beige Madde, beige..=)

    Och nej, du är inte den enda som lyckats fastna med träningsbyxa, Mp3spelar-sladd, mobilsnöre eller jacka i dörrhandtag, stolar eller kundvagnar...Du snackar med mästarinnan här va=)

    SvaraRadera
  5. Sofia: Åh du är en stjärna du med! =) Kul att se dig idag! Jag har väl lyst med min frånvaro nu i nästan två veckor!

    SvaraRadera