torsdag 21 juli 2011

Ett rött litet paket

har jag inte alls hämtat ut idag men däremot en större brun kartong!


Innehållet av min beställning var bland annat cocosfibrer eller också kallat cocosmjöl EKO/fairtrade! Äggvitepulver och Spirulinabollar KRAV.

Det sistnämda har jag aldrig hört talas om så det måste jag ju testa! De låg förpackade 6st, 100g totalt som består av hasselnötter, russin, fikon, aprikoser, dadar och spirulina som är mixade och formade till små bollar. Riktigt söta och goda och en mersmak för dessa. För 29kr är dem dina!Cocosmjölet har jag använt redan precis för att se hur det går att byta ut mjölet mot detta istället. Cocosmjölet har mer protein och färre energi i sig än vanligt mjöl. Det doftade "coconut-iceland" när jag öppnade påsen men inget jag kände i smaken av mitt bananbröd som jag bakat idag. Det blev en härligt och saftigt så visst funkar det att byta ut mjölet om man du vill det! Däremot blev satsen mycket större! Blev lite torrare är min uppfattning av mjölet så jag hade mer kesella/naturell yoghurt i och även vatten för att få smeten att hålla ihop som annars blev väldigt smulig. Smeten blev att jag utöver brödfomen fick mig några muffins också! Så till nästa gång ska jag hålla igen lite på mängden.


Tummen upp till cocosmjölet och spirulinabollarna!

Silverförpackningen är äggvita och den lilla paketen innehåller 62 ägg! Min tanke är att använda detta när jag inte har tillgång till kylskåp. Perfekt att ha på resande fot och blanda med för att höja proteinvärdet. Roliga grejor det finns nu för tiden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar