lördag 19 december 2009

I två år fick jag vänta!!

Men vilken investering jag då gjorde! Köpte mig då ett par halkskydd för mina promenader för att inte slå av någa "ben" men det har inte varit väder att använda dessa utan bara varit slaskit skit-väder men nu har jag äntligen fått använda dem, och snön fortsätter falla. Jag har haft en riktigt mysig lördagsmorgon-runda med ungefär -5 grader stora härliga snöflingor har landat på mig och även att flingorna blåste mot ansiktet och landande så fint på mina ögonfransar och en vind som smekte mina kinder lite väl hårt emellanåt är jag ändå så himla glad att snön kommer nu! Kan faktiskt bli en vit jul i år!
Jo halkskydden, kostar endast 129:- och finns att köpa i välsorterade sportbutiker och det är riktigt skoj att gå med dem! Ett riktigt billigt pris för att vara säker och slippa besök på sjukan! Lägg någon minut extra på att få få på dem ordentligt på skorna för annars blir det lätt att de efter ett tag hamnar lite åt sidan. Utan problem kan man gå som "vanligt" vilket annars är lätt att man spänner sig för man är rädd för att halka.
Gårdagens träning var ganska tuff för jag tillbringade ganska lång tid på gymmet som jag inte annars brukar utan är mer för korta intensiva pass men igår körde jag både axlar och framsida lår. Kändes riktigt bra att dela upp benen på detta vis och dagen innan hade jag kört triceps och baksida lår. Till min besvikelese ligger jag dock kvar på samma vikt sedan slutet av november...well well....
Idag är det bröstpass och sen ska jag försöka få med min träningsdate att göra snöänglar på hemvägen!
Precis hemkommen från min snörunda! Ett annat bra tips förutom halkskydden är att köpa ett par riktigt varma ullstumpor. Köpes också i välsorterade sportaffärer. Har du bara en varm strumpa på foten kan du ha vilken sko som helst. Trots minus grader har jag ända vanliga joggingskor och det fungerar jättebra just för att jag har en bra strumpa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar