söndag 22 mars 2009

Morotsjuice

På hotell brukar jag dricka tomat eller morotsjuice för det är en ganska spännande sak även att det kanske låter lite annorlunda. Tomatjuice smakar ungefär som tomatkross men morotsjuicen har jag ingen bra jämförelse med men testa! För det är riktigt fräscht. Har inte hittat de i mataffären här fast jag ska väl säga att jag inte direkt letat heller men så kom jag över en i Pressbyrån i Göteborg. Smakade gott! I helgen har jag varit i Kalmar och så hittade jag faktiskt Brämhults morotsjuice där så jag köpte på mig ett gäng för de hade småflaskor som man köpte i trepack. Brännhults morotsjuice innehåller inget socker utan endast färsk pressad morot.Igår drack jag annat än juice ska erkännas. Jag har inte varit ute sen jul så nu var det dags att korka upp och släppa loss extra. En mycket lyckad kväll! Även att jag aldrig blir bakis är man ju ändå trött och slö så man märker hur hårt alkoholen tar på kroppen så därför anser jag att man inte ska utsätta kroppen för större mängd alkohol alltför ofta. Jag har precis planerat min kommande vecka. Matlådorna är gjorda, och gröten finns i kastrullen bara att tillsätta vattnet imorgon, promenadkläderna är framplockade och träningsväskan packad. Allt för att tjäna dyrbara minuter på morgonen =)
Såklart har jag inte tränat något idag och inte ens varit ute och gått heller faktiskt. En förlamad dag kan man säga. Planerar aldrig någon gällande större motion dagen efter då kroppen har fullt arbete med att reperaera gårdagen och vill därför inte bryta ner kroppen ytterliggare.

Ha en bra vecka alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar