måndag 15 mars 2010

Hur en arbetsdag kan se ut

nu har jag varit här i två veckor, tiden går verkligen fort!
Jag har kommit in i arbetets rutiner och jag trivs utmärkt med både arbete, kollegor och klimatet. Hur ser då en arbetsdag ut för mig?

Vid 8,15 tar jag med gästerna på en morgonjogg eller en morgonpromenad. Det finns en mindre slinga på 1,4 km så den rundas två varv.
Därefter går jag ner till gymmet och det finns olika kategorier för vilka som besöker gymmet.

De vana - De behöver i regel ingen hjälp utan kör sitt race. Kan vara någon maskin som skiljer sig så man visar hur den fungerar. Eller efterfrågar bara tips på nya övningar.
Nybörjare - Med dessa gör jag precis som hemma. Börjar med ett personligt samtal för att få fram deras "needs" och att programet också kan användas när de kommer tillbaka ifrån sin semester.
Prioriteringsträning - Många vill endast få tips på speciell muskelgrupp. Magövningar är väldigt populärt och likaså triceps. "Hänget" som vill tränas bort. Denna kategorin är till större delen kvinnor som efterfrågar detta.

Det är roligt och lärorikt för samtliga som besöker gymmet är där för att de är intresserade och har en vilja att lära!

Samtliga gäster är väldigt trevliga och glada så jag har en härlig arbetsplats. På förmiddagen startar jag också i regel igång Beachvolly och beroende på hur vår bemanning i gymmet ser ut är jag ibland med och spelar. Likså gäller basket/fotboll som är på vissa eftermiddagar. Lite tråkigt att intresset för basket inte är så stor dock.
Lunch äts i vår restaurang matsal vilket jag sällan klagar över. Stora fina portioner a la Madde. Måste nog finna lite limit nu för ska jag vara här i tre månader kommer detta så klart sätta sina spår och inte på något positivt sätt, "ler
Siesta timmarna tillbringas på stranden eller i lägenheten där man tvättar upp lite.
Tillbaka till gymmet för de sista timmarna. Gymmet har öppet från klockan 8-20 och siesta mellan 13-15.
Middag äts sen igen i matsalen. På kvällen tar man det lugnt, träffas och snackar eller åker in till grannbyn Gran Tarajal. Det är så spännande varje gång det ringer på dörren för man vet aldrig vem det kan vara! Hemma vet man ju i regel vem som kommer på besök osv men här öppnar man med spänning.
Room nr 6 it is!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar