söndag 12 juli 2009

Promenad mot Borgholm!

Befinner mig nu på Öland och jag har precis avklarat mitt sommarprojekt som var att gå från stugan på Öland, i Sättra, och gå till Borgholm som är 13 km. Jag är även hunnit med att avnjuta en god frukost som stod på bordet när jag kom hem! Smakade riktigt fint med äggmackor med avokado, keso, jordgubbar och pepparskinka på tillsammans med kaffe =)
Lite bilder på min färd mot Borgholm för lite dokumentation är alltid roligt:

Hej på ett tag! Pappa drog jag upp för att få en bild innan avfärd redan klockan sex imorgse =)
I början är det inte den mest underhållande vägen utan låååånga raksträckor så därför beslutade jag mig för att både jogga och promenera. Lätt jogging i 50 min först.

En liten bit på väg!
Målet inom räckhåll då jag nu kommit fram till flygfältet och Slottsruinen.
Som tur var hade jag börjat promenera när jag upptäckte denna fartkamera!!
Gågatan inne i Borgholm låg öde och ingen torghandel...
Vad hamnade tiden på då? Inledande jogging på 50 minuter och resterande 50 minuter i en promenad. Jag trodde det skulle vara lite mer ansträngande än detta. Faktiskt lite besviken. Jag har gjort den slutsatsen att jag joggar/promenerar längre än vad jag hela tiden trott under mina morgoncaridon. ca 15 kilometer var jag ute imorse totalt då jag har en bit till skylten plus att jag hade mitt slutmål på torget. Men det var en kul grej såklart!


2 kommentarer:

  1. o du som bangade att gå med mig till kalmar fr kallekrona,ditt as...:))kram fr bamse

    SvaraRadera
  2. Bamse: gjorde jag? dahhh :) hoppas du har det bra! kramisar!

    SvaraRadera