onsdag 22 september 2010

Walking in my shoes

Jaha, det kan man säga jag gör så jag tänkte ge min utvärdering på Easytone nu när jag använt dem flitigt i tre dagar.
Först trodde jag det skulle kännas mer speciellt för fotdynan att gå med dem än vad det gör.
När jag bytte underlaget från asfalt till skogsstigar känns det lite mer annorlunda.
Skona är mycket sköna och jag upplever att jag trycker ifrån mer med hälen när jag går jämfört med vanliga joggingskor.
Ljudet från skon är lite högre jämfört med joggingdojjan och låter mer som man går med "hela" foten än när man "rullar" foten. Lite elefant liksom, ja ni förstår hur jag menar hoppas jag =)
Tempot på promenaderna ligger på samma som innan så det tar inte längre tid att ta sig fram.
Jag vet inte rikitgt än om det känns något extra i ben, vader och rumpa, kan inte riktigt bilda mig någon uppfattning av det än. Det är lite för tidigt och bör nog gå någon vecka eller mer för
jag tränar ben i gymmet varje vecka och får genom de övningar jag utför där, grym känning flera dagar efter. Att jag känner mig "sliten" i benen tror jag inte har med skorna att göra utan mer gymmets förtjänst. MEN det är omöjligt att säga, för att ta reda på om skorna gör mer inverkan bör jag isåfall lägga benpassen åt sidan och det är jag inte villig att göra, men det är möjligt att det kanske känns något extra.
Om man inte tränar sina ben på gymmet och inte går så mycket till vardags tror jag säkert man känner bra effekt med Easytone.

Men jag har mer motivation av att gå och tycker det är roligare med dessa skor för i vilket fall som helst så förbränner jag iallafall inte mindre och blir inte "slappare" av dem så en motivationshöjare helt klart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar