tisdag 8 december 2009

Substitut och portionering!

Åh vad roligt mitt liv - I love it! jag har hittat ett riktigt bra sett för mig och utmärkta substitut som jag i och för sig alltid haft i tankarna men nu känner jag att det finns inget annat som jag vill stoppa i kroppen.
För att jag inte ska "slarva" och få i mig mer energi än vad jag behöver har jag börjat att göra olika röror och har koll på hur mycket jag energi jag har i ugnen. Jag räknar samman all energi och så delar jag alltsammans i x antal lådor. Helt perfekt och stenkoll på enegin. Här jag har energi på knappt 400 kcal per låda. Innehållande, kidneybönor, minimajs, sockerärtor, broccoli, morötter, qornfilér, tonfisk och lite kesella. En låda intages direkt efter mitt löppass som är kring lunchtid och en låda intages dryga timmen efter min proteindrink efter gymträningen. Helt perfekt och funkar skitbra!
Jag toppar mina lådor med en egen nötblandning jag gjort av hasselnötter, valnötter, solroskärnor, pumpakärnor, linfrön, torkade aprokoser som jag skurit i mindre bitar , korrinter och gojibär. Jag tar bara liten aning för att få lite "piff" på det hela. Funkar super för annars blir det lätt när jag plockar fram nötpåsen att man äter två nävar först innan maten toppas och vips så är enegin något helt annat än vad jag planerat från början.
Mina substitut till "snask" och kakor nu kring juletid kommer jag ta till mina favoritbars. Dahlblads Pepparkaks Bar eller vanlij/blåbärs bar. Perfekt vid fikabordet eller i TV soffan. Som det känns nu finns det ingen anledning och finner ingen attraktion till att stå och sleva in smågodis i papperspåsen för jag nu är jag så motiverad och vill verkligen bli hård nu. På detta vis har jag också koll på energin för plockande lösgodis har jag ingen susning hur mycket jag stoppar i mig.Mina pass för dagen var en mysig joggingrunda och ett gott bröstpass i gymmet!
I love life!

4 kommentarer:

  1. Pepparkaksbaren e helt GRYM!!!

    SvaraRadera
  2. T: den smakar bra oavsett om det är vinter eller mitt i sommaren =)

    SvaraRadera
  3. Såg smaskens ut, maten o bären =) Fasen jag måste prova såna gojibär...
    Va på gymmet idag men såg dej inte, men va där ganska tidigt...vid 1230 snåret..
    Körde överkropp, kommer nog o ha träningsvärk im.
    Men det jag mest har känt av e låren, cyklade in, första gången på en tid...o du vet juh hur det e med backarna här...suck, pust o stånk!!
    Nä du får ha en härlig helg i Kalmar

    Kramen o klappen på dej snäckan.
    //Millan

    pss: blogg uppdaterad ;)

    SvaraRadera
  4. Millan: mat är det bästa! Jag tränade på eftermiddagen..

    SvaraRadera