söndag 25 januari 2009

Plåtning!

Jag är helt slut idag! Det var tuffa timmar igår kväll, vi höll på i över fyra timmar men vi hade grymt kul. Dock hann vi inte alls med allt vi hade inplanerat. Dessa "offseason" bilder i gymmet har jag alltså inte gjort någon förberedelse inför utan gick till gymmet precis som ett vanligt "pass". Det är alltid så mycket svårare att få fram muskelaturen på en bild än hur det ser ut i verkligenheten. Så det är lite knäckande, eller ganska mycket ska jag erkänna. Min triceps tex ser bra ut i speglarna men på bild framhävs den knappt alls. Det var första gången som jag och fotograf Per Hartvig arbetade ihop och vi kom riktigt bra överrens och hade riktigt roliga timmar ihop. Allt kändes lätt och kul från start till mål! De fotografer jag arbetat med (vilket dock är väldigt få men ändå)har vi alla arbetat med "äkta bilder utan redigering så klart. Jag lurar bara mig själv om man skulle börja redigera och när ändamålet är för mig själv så ska så klart verkligeheten visas.

Vi började plåtningen när jag sprang på löpbandet, och vidare med övningar i c.c som biceps, tricpes, hantelrodd, baksida axel och bröstövning. Axelpress på bänk, chins och några hantelövningar. Vi avslutade med vader och knäböj. Tyvärr var vi lite under tidspress så vi hade behövt lägga mer tid på benen. Vi hade även tänkt ta lite "oseriösa" bilder och spexat till det men vi var lite tidsoptimister. Gymmet var helt nersläkt och så spelade jag "madde-musik" så stämningen var på topp!
Jättebra att han hade med sig datorn så jag kunde få se bilden i bra storlek än att titta i en liten kamera. Bästa bilderna verkar bli på min rygg och baksida axel. Jag hoppas inte datorn ljuger! Annars är jag alltid så knäckt efter att få se bilderna då jag alltid tror att jag är mycket bättre än vad bilderna visar. Så först får jag en chock, lägger skivan i en låda i några veckor och så plockar jag fram den igen och så vänjer jag mig och ett halvår senare ungefär kan jag tycka att vissa bilder trots allt är ok. Det jag hoppas på nu är att det ska synas att jag är mer van att stå framför kameran genom mina ansiktsuttryck. Jag vill tacka Friskis & Svettis i Karlskrona för att vi fick använda gymmet efter stängning och Sofia som ställde upp att larma och låsa efter oss och offra en del av sin lördagkväll! Tack damen! Idag söndag är jag jättetrött och vädret piggar inte upp något vidare heller därför kollar jag på Solstollarna...igen....=) kan aldrig få för mycket av! "Sköna sommar" hoppas jag alla minns hur den låter ljuder och så tänker jag på att vi faktiskt går mot ljusare tider och att det snart kommer en vår och sommar igen! Då är det skönt att slappa i stugan på Öland och käka pappas goda grillade kyckling =)


7 kommentarer:

  1. Åh, ljuvliga, ljuvliga sommar!! Vad roligt ni verkar haft på plåtningen :)

    SvaraRadera
  2. Det är alltid så.. ser kanon ut på gymmet och sen knas påbilder..=( Längtar tills bilderna dina är klara kram min "nyfunna" blogg vän..=)

    SvaraRadera
  3. Eva: Ja då ska vi ligga på stranden och äta mina pannkakor med jordgubbar och planera vilka hemmamatcher vi ska gå å se KFF! =D

    Jannie: hej tjejen! Kul att du tittar in =D Jag är inte lika van som du men på något kort borde jag väl fastnat på, hehe. Ska kika på ett kostupplägget i veckan =D

    SvaraRadera
  4. Hej Madde och tack för igår. Ja det var kul med, för min del, min första "riktiga" gymplåtning. Jag har mkt att lära...! Och snacka om att vi var tidsoptimister!! Lesson learn nr 1- begänsa antalet övningar så man hinner jobba mer med ljus etc i några få övn. Men efter snabbtitt är jag mkt nöjd, särskilt med rygg, baksida axlar när det gäller det muskulära. Tävlingsform där! Fan, vi glömde ju bryta arm, åhh vad synd... hade ju stänkt dit dig lätt :-) /Per

    SvaraRadera
  5. Per Hartvig: hallå där! supertack själv o hoppas på fler projekt framöver ihop! kul att jag kunde impa lite på dig =)ska bli så spännande att se bilderna!

    SvaraRadera
  6. Tjo Mads! Kommer bli snygga bilder det där! Tjuvkollade allt lite i gymmet..;)
    You´re welcome! Bara säg till om du behöver hjälp fler gånger=)

    SvaraRadera