tisdag 6 januari 2009

"Bara gör nått" - Wikegård

Ja, det är ju helt solklart! Vilken AHA-upplevelse jag fick inatt!

Jag är mäktigt imponerad att jag orkade hålla mig vaken hela natten för att stötta våra "Små-kronor i hockeyVM-finalen". Normalt sett släcker jag lampan runt 22.30-tiden men igår kväll fick jag spontant hockeybesök istället vid den tiden!
Så skoj när ens omgivning är spontan! Vi laddade med kaffe och det funkade superbra, var pigg och alert och det ända jag behövde i tredje perioden var en halv redbull =)
Wikegård kommenterade matchen och så slog det mig! Han har så rätt! Dessa ord ska jag ta till mig och lägga till som ett triumfkort när jag har det kämpigt, för den dagen kommer komma. det är bara att inse så klart så då gäller det att vara förberedd. När resultaten jag förväntar mig uteblir. Sluta inte att kämpa utan "Bara gör nått". Ge inte upp och lägg dig på soffan och käka praliner utan allt man gör kommer så småningom resultera. Det gäller bara att ha tålamod, en formtrimmning kan man aldrig påskynda utan den måste få ta den tid det tar.
Jag ska tänka tillbaka på när Sverige spelade tre tuffa perioder i VM-final där inga domslut gick deras väg utan motståndarna fick agera hur som helst. De sliter, kämpar och ger aldrig upp trots alla motgångar som slås emot dem från start till slutsignal. Förr eller senare visar sig resultat "bara man gör nått". Man gör mål/uppnår sina mål eller får en erfarenhet att samla på sig som ger ett starkare psyke. För min del är motstånadren mig själv, men den är ibland den största motståndaren.
Wikegårds ord lät självklara och jag bara sög till mig dem!

Dagens pass körde vi axlar med hantlar, övning i c.c, sittande press i smithmaskin, rotationsövning och med viktskivor. Kändes mycket bra! Mina bästa pass är ändå ryggpassen.
Nu ska jag packa morgondagens väskor och planera inför Stockholmsresan.

6 kommentarer:

  1. Har fler bra "Wikegårdare" jag kan delge dig, mannen e en citatmaskin av stora mått!

    SvaraRadera
  2. Tobbe: Egentligen var det ju inget speciellt citat men ibland behöver man bara höra det simpla..=D

    SvaraRadera
  3. fan va kungligt sagt madde!! kommer aldrig o glömma små-kronorna

    "gör nånting" ! =D

    //Josef

    SvaraRadera
  4. o ha de så great i sthlm såklart =D jag ska träna för oss båda =P

    SvaraRadera
  5. Josef: Nä den matchen kommer vi alltid minnas! rock on, syns imorgon =D

    SvaraRadera
  6. Tänkte bara om du ville ha fler ord / trumfkort o ta till när det behövs....

    SvaraRadera