tisdag 20 januari 2009

Oj vad snabbt man kan ändra sig!

Igårkväll hade jag dystra timmar innan jag skulle lägga mig. Då menar jag att kosten föll totalt igårkväll så jag sov riktigt illa hela natten och jag kände mig svullen och skitsur hela morgonen. Jag förberedde ett inlägg som jag skulle publicerat idag och jag hittade riktigt bra dystra bilder också. Men så plötsligt hände något! Bara på någon timme förändrades min värld och nu känns det hur underbart som helst! För det första så har jag världens bästa bollplank som alltid kan få upp mig ur skosulorna, och hamna i rätt färdriktning igen. Att du bara står ut med mig! Du måste ha ett stort lager med "Dunderhonung" hemma =) När jag fått gnälla och prata av mig om hur svag och labil jag var igår började jag även planera min dag. Regnet hängde i luften så jag stod i valet och kvalet om jag skulle ta och köra ett förmiddagspass istället för på kvällen. Dock med stor risk att det skulle gå åt pipan då jag var på piss-humör, sovit noll och behövde pass då det fortfarande är "tung-vecka". Kände mig ändå redan bättre till mods när jag återfått rätt färdriktning och så tänkte jag att vad är det värsta som kan hända? Jo, att bli blöt av regnet. So what?! Lite regn har väl ingen dött av och skulle det spöregna när jag är färdig finns taxibolaget precis mitt emot. Mitt beslut var fattat! Jag gjorde iordning min "trolldryck" och meddelade mina kollegor att lite regn inte skulle stoppa mig! Gällande min behövliga pass skulle också ordna sig för jag skulle knappast vara ensam på gymmet. Promenaden dit var inga problem och jag kände för varje steg jag tog blev jag starkare och starkare, piggare och piggare och motivationen steg som en termomenter ! =) Efter en katastrofal natt och morgon går jag in och kör värsta rygg-passet med "flow" som heter duga! Trevliga människor som hjälpe mig med mina olika chins-varianter och jag kände mig grymt stark och gillade faktiskt det jag såg i spegeln. När hände det sist i denna uppbulkning? Helt galet vad jag glänste! Upp-peppande ord från receptionen som jag aldrig hört tidigare ljöd som ljuv musik i mina öron. Det var så vackert!

Jag var så motiverad att jag funderade på ett konditionspass till kvällen =) jag menar det fanns inga "limitar" i mig nu! Dock prioriterade jag bort detta och körde ett bröstpass med en grabb på gymmet istället. Jag menar vad väljer man? Svettas 60 pers i en hall eller kör styrketräning med grabbarna, inte direkt något svårt val?! Det blir löpning imorgon istället och då provar jag ett nytt upplägg att springa på lunchen. Det fanns tom tillgång till hårfön i omklädningsrummet så då fanns det inga ursäkter till att inte körda konditionen kring lunchen, haha!!

Idag har jag varit nere som en pannkaka och gått upp som en sol! Attans att jag måste lägga mig för denna dag hade jag gärna haft kvar länge länge! Kram på er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar