måndag 22 december 2008

Get used to it!!

Inatt vaknade jag med fruktansvärd värk i benen. Precis som jag sprungit intervaller i flera veckor och slarvat med vilan och varavat med tuffa benpass...men detta stämmer ju inte alls nu i min "soffliggarperiod" så varför kände jag såhär mör då? Igår glömde jag skriva att innan Biceps-passet gick jag i uppförsbacke i tre km på löpbandet, ungefär 30 min med lutning på 5%, hastighet 6.5, men det känns lite klent att känna mig sliten,,,, Hur som helst kändes mina stockar som bly! När klockan sedan ringde ville jag bara somna om, vilket jag gjorde två gånger! Sen sa jag högt till mig själv att "nu får du ta dig kragen och inte mesa, för här blir du inte piggare av att ligga"! Denna mening kommer till mig emellanåt har jag märkt....men den är grymt effektiv för jag vågar inte ligga kvar efter det! Det gäller att ha respekt mot själv!
Vilka triumfkort jag har att plocka fram emellanåt!
På mitt schema idag hade jag inplannerat att köra ben vilket inte var en passande dag nu i efterhand. Nervöst funderade jag lite hur mitt pass skulle arta sig påvägen till gymmet. Med kul folk gick mitt pass super! Börjagde i liggande benpressen med två olika fotplaceringar på plattan och medan jag vilade körde jag lite vader, stång för baksidan, stående press med ett ben i taget och dropset på benkick som avslutning så jag får ut maximalt i lårets framsida. Hehe, jag hittade en kul bild på någon som kört mycket ben....eller nått....vilka ballong-lår! haha--här snackar vi havregrynsgröt med kruskakli!Jag har förstått att flera försökt lägga kommentarer men att många får felmeddelande och att kommentarerna inte går fram. Jag har gjort en redigering så jag hoppas det ska fungera bättre nu framöver så försök gärna igen! Det är så roligt att få era kommentarer!

5 kommentarer:

  1. Kolla det är ju precis så jag ska bli när julmaten tagit slut, precis så! Havregrynsgröt, nu j-lar! =D

    SvaraRadera
  2. Robban: Haha, du har alla förutsättningar när du bulkat upp med massa julmat och sen gör gröten resten =) Ses säkert på harrys kring jul!

    SvaraRadera
  3. Ja den där hemska kommentaren känner man ju igen... Och då e det bara o upp ;-)

    SvaraRadera
  4. Tobbe: javisst är den grymt effektiv!

    SvaraRadera
  5. Mja, fast inte vidare snäll start på dagen... ;-)

    SvaraRadera