lördag 20 december 2008

Åh vad lördagar är underbara!

Tänk om det vore lördag hela veckan lång som "Arne" i Kurt Olsson sjöng....Tänk om man varje dag skulle få kunna träna, vara social och rå om sig själv! Vilken lycka! Helgerna blir annars lite stressade för man ska hinna med så mycket som möjligt av det man inte hinner i veckorna.
Jag har haft en härlig lördag trots regn och rusk men vad gör det när man ändå har möjligheten att göra det man vill och tycker om som bäst?! Då spelar det ingen roll att man går ut och blir genomblöt och när vinden piskar en mot kinderna. Känner mig ändå som solen på bilden! Vad har jag gjort för kul idag då?

Förmiddagens Triceps-pass gick kanon. Vi började med z-stång på liggande bänk, pushdown smalt grepp, rep i nedre trissan, pushdown med rep, handtag med omvänt grepp och avslutade med enhandshantel över huvudet. Ganska många övningar blev det imorse märker jag nu men det var enbart fokus på triceps så därför blev det någon bonusövning extra idag.

Sen var det bara att stressa hem och fixa sig iordning och käka! Hade lite tidsbrist så jag tog min matlåda ätandes påvägen in till stan. Ja man fick lite ögon på sig men det är inget ovanligt i en småstad som denna är....till en kompis för att få lite ny kul musik att ha i min mp3:a och vidare efter det var det fika på Waynes coffe med en annan kompis. Åh vad vi kacklade och hade det mysigt! Vilken gigantisk kaffekopp jag fick! Den var nästan lika stor som mig så vi garvade gott kan jag säga! Som värsta soppskålen!

Hemåt igen och fylla på "förrådet" inför kvällens axelpass. Det inleddes med promenad med 5% lutning i 30 minuter och sen körde vi frontlyft åt sidan, en rotationsövning, hantlar "framåt", axelpress i maskin och som sista övning hantel lutande mot vägg med en arm i taget utan att vila emellan. Bästa kontakten av dessa övningar måste jag säga är rotationsövningen. Har kanppt ingen vikt alls men ack vilken syra jag känner. Får riktigt "ont" nästan. Härlig känsla!
Tror nästan armen ska falla av, haha!

Ikväll föll jag även för nötter, mackor och bars-träsket! 150 g naturella cashewnötter, 4 mindre julskinkesmörgåsar med champagnesenap och kokt ägg, julkaffe, 1st pepparkaksbars samt en av mina hembakade lussekatter med linfrön. Ja, jag är mer än mätt om jag säger så......!

2 kommentarer:

  1. Champagnesenap låter spännande! Är det gott?

    SvaraRadera
  2. Eva: Så klart! men ska väl villigt erkänna att jag hade ju aldrig gissat att det smaken var champagne...hehe! men den är god!

    SvaraRadera