onsdag 3 december 2008

Jag har börjat snooza!

Ja, det har inträffat flera gånger nu så för att lura mig själv sätter jag klockan 10 minuter tidigare! Vilken tur jag är så lättlurad!

Vad är det då som gör att jag inte ligger kvar utan ändå orkar att ta mig min morgonpromenad?

Först och främst handlar allt om planering. På kvällen innan lägger jag fram mina promenadkläder så det bara är att skutta i dem. Klockan, MP3 spelaren ligger på bordet och tom min koffeintablett ligger framme i köket som intas tillsammans med massa vatten innan avfärd. Lite extremt kan tyckas men det håller jag inte med om =)

Jag brukar tänka på den underbara känslan jag får när jag väl är ute och traskar och att det räcker jag går en halvtimme. Och VIPS så är jag uppe och redan påväg ut!
Det är en underbar start på dagen och när jag väl är ute vill jag knappt gå in igen så det slutar alltid med en timmes morgonpromenad. Jag kommer alltid på så bra ideér och lösningar på allt! När jag kommer in igen avnjuter jag en god frukost som oftast består av äggmackor med keso med gott kaffe och så tänder jag alltid ett ljus och känner mig allmänt nöjd med livet!
Kvällen pass var bröst och körde lutande hantelpress, pec-dec och några övningar i cabelcrossen. Jag älskar bröst-övningar i cabel crossen för jag ser så stark ut då =)



12 kommentarer:

  1. låter som en perfekt morgon det där.
    När är det dags att testa scenen då ?

    /den hemliga anonyme igen

    SvaraRadera
  2. Den hemlige anonyme: vore trevligt att ha sällskap kring frukostbordet =)
    I know u, I think..! Du är blond och muskelös eller hur? Då lär vi ju synas till helgen?!
    Vi får väl se hur denna dieten går men jag tror inte jag har psyket att komma till tävlingsform tyvärr...

    SvaraRadera
  3. Sällskap så tidigt kan jag inte erbjöda. Nej, jag är inte blond och jag är muskellös.
    Försöker nu komma på vem av Jerrys kompisar du tänker på, hmm. Jag är kort o tjock, muhaha!

    Äh, bara att köra emot scenen, så hårda ska inte tjejer vara för BF/AF.

    /Den anonyme igen

    SvaraRadera
  4. jag tror att jag har lyckats få lite dåligt inflytande på dig med att snooza och iaf ligga kvar 10 min extra...
    Eller e det åldern...?? ;-)

    SvaraRadera
  5. Den anonyme: Kan det väl vara värt att ha mig Vid frukost bordet =) Kort och tjock tror jag knappast!

    Den morgontrötte: Åldern kan det väl inte vara :O

    SvaraRadera
  6. Vet inte om förra kom fram, fick något felmeddelande så skriver igen.

    Att ha dig vid frukostbordet låter inget skoj. Du verkar inte äta det goda som skall vara på bordet en lördag, frallor, kokta ägg, varmchoklad med vispgrädde med mera. :)

    /Richard som inte är så anonym längre

    SvaraRadera
  7. Berätta hur en lördagsfrukost brukar vara, så kanske du kan finnas i mina matfantasier! :-)

    /Richard

    SvaraRadera
  8. Richard: vad sägs om pannkakor med keso blandat med chokladprotein och med lite nötter? =)

    SvaraRadera
  9. Go hund! Mig upp i dagen! ;)

    SvaraRadera
  10. Eva: Haha tänkte på dig när jag valde bild!

    SvaraRadera
  11. Låter som något man skall kunna testa

    /Richar

    SvaraRadera