tisdag 2 december 2008

Vilken finish det blev på dagen trots allt!

Min dag började lite risigt. En sådär dag där man tycker att allting är totalt felskapt på en och känner sig allmänt ofräsch. Jag försöker intala mig själv att jag binder vätska och att det är därför jag känner mig uppsvullen och degig som en "Michelin" men jag tror dessvärre fallet inte är så utan att jag lagt på mig....=( Måttbandet och jag är värsta ovännerna och jag vet inte vad som gör att det har så svårt att komma överrens med mig?! Hoppas verkligen att vi kommer bli bästisar om några månader. Man brukar ju säga att det börjar med bråk och slutar med kärlek och jag tror verkligen stenhårt på det ordspråket kom jag på nu!!
Jag hoppas nämligen kunna komma i mina "Diet-linnen" till våren/sommaren igen!

För att försöka piffa upp mig så gott jag kunde ringde jag och bokade en klipptid med färg och jag bestämde mig för att sola efter gymmet då jag ser ut som ett lakan. Hmmm, vad kunde jag med göra? Jo jag valde en tuffare outfit till kvällens gympass!
Jag tog på mig mina coola militär byxor från Better Bodies och ett häftigt linne med huva på av samma märke. Det var de lösningar jag kom på och jag körde ett stenhårt pass!

Till min glädje var min träningskompis tillbaka efter en dryg förkylning!
Vi började med axlar. Stång bakom huvudet, stång mot hakan, två olika rotationsövningar och en av mina favoritövningar som bränner gott i axlarna är när man tar en hantel och så lutar du dig mot en vägg eller pelare och utför övningen en arm i taget som ett hantellyft åt sidan. Utan att vila byter du direkt arm! Här kör jag endast med 4kg hantel och det räcker gott och väl! Känns som axlarna ska gå av =) och kör jag tyngre kopplar jag in armarna mer vilket jag vill undvika såklart! Axlarna ska isoleras.
Vidare blev det Z-stång med smalt och brett grepp samt en bicepscurl med hantlar. Gott pump!
Jag mös riktigt i solariet efter detta härliga pass och det var många roliga på gymmet idag!
Nu ska väskan packas för kommande dag, äggen kokas och dinkel likaså!

8 kommentarer:

  1. ja,det va som att inte varit borta alls.körde på bra idag.bara vänta till vi byter schema igen.ooooooh,då hade du önskat att jag låg sjuk igen.maxpump utlovas.imorgon ska vi köra lutande tuttar...

    SvaraRadera
  2. Du tränar med samma vikt som jag när jag övar bänkpress, cool..;)

    SvaraRadera
  3. Bamse:ah jag älskar köra stenhårt! =)

    Robba: Bilden är från en "plåtning" i gymmet så det är inte dem vikterna man kör med till vardags. Lite bättre kan jag :D All lycka till med träningen!

    SvaraRadera
  4. finns väl inga som kör stenhårt på friskis?
    Är väl bara en massa gamla tanter där.

    /super hemlig beundrare

    SvaraRadera
  5. super hemlig beundrare: Men jag är ju en gammal tant! och du måste väl då vara en gammal gubbe om du sett mig där =)

    SvaraRadera
  6. Var ett tag sedan jag och min partner slutade träna på Friskis, men vi är där för gästpass lite då och då. Tror snart du kan börja gissa vem min partner är hö hö!! Börjar på J.

    /Anonym ( super hemlig beundare )

    SvaraRadera
  7. Jerry!!!!: Superkul att du följer bloggen! Ses till helgen =)

    SvaraRadera
  8. Japp, du gissade rätt. Det är Jerry. Dock är jag inte Jerry, för mig vet du inte vem det är, så fortfarande är jag anonym! muhaha

    /Den anonyme

    SvaraRadera