måndag 29 december 2008

Ja ibland är jag kanske inte alltid så tidig..

men idag gav jag mig på självscanningen på IKEA =) Oj vad smidigt och snabbt det gick. Jag känner mig så pass säker att jag kan gå vidare i denna utveckling att jag skulle kunna prova på att självscanna på Maxi nästa gång! Det var inte svårare än när jag lekte affär igår med syrrans barn, haha! På min vilodag idag har jag och en vän varit och shoppat lite på IKEA och gått i lite andra affärer. Lite förvirrad har jag dock varit idag för jag hade inte många rätt i afton så min kompis skrattade åt mig. Jag snubblade på ett äpple i mataffären, råkade sjunga med i låten i skoaffären "Oh boy" med Peps Persson utan att jag riktigt förstod att jag sjöng högt och för hela affären och blev pååkt av en kundvagn. Men det är ju sånt som händer och jag är så glad varje gång jag får någon att le för det tycker jag är det bästa som finns. När jag får andra att skratta!
Jag hittade fynd på Maxi, skålar för 10kr styck, söta eller hur? Perfekt storlek till nötterna =)Vilken kyla som bet mina kinder imorse, -7 grader! Min snygga snöbollsmössa hade jag på mig under min morgontur. Den är så skön, titta här så mysig den är:
Så himla trist att jag skulle arbeta just idag i detta vackra väder när jag hellre velat vara ute och fotat lite fina naturbilder. Jag tror stenhårt på att det vackra vädret kommer hålla i sig till nyår så jag kommer få riktigt fina vinterbilder!

Som jag frossat i frukt på jobbet idag! Bananer, äpplen och clementiner. Jag börjar nämligen känna mig lite krasslig så då gäller det att öka vitaminerna rejält. Det är mitt recept. ¨å ökar jag alltid grönsakerna och frukten. Jag har ätit riktligt med broccoli under dagen och morgondagens matlådor är riktigt färgglada med just broccoli, rivna morötter, och en kesoröra med chili, några nötter och aprikoser. Lite dinkel till detta och så är jag fit for fight igen till eftermiddagens rygg-pass =) Tur man har sina knep säger jag bara!

3 kommentarer:

  1. tur att mössan är skön... haha

    /Richard

    SvaraRadera
  2. Vad roligt du skildrar, jag skrattar högt när jag läser och tänker tillbaka, speciellt när du sjöng i skoaffären, haha!! Du är bäst! :)

    SvaraRadera
  3. Richard: ja den skulle du bra allt vilja mysa i
    Eva: tack för dina fina ord, de värmer!

    SvaraRadera