onsdag 17 december 2008

"Ska jag hämta syrgasen också"..........

Hehe, det var kommentaren jag fick av Dennis som jag tränar med efter ett riktigt hårt biceps-pass...shit säger jag bara! Riktigt gott dock...=) Kan bero lite på att jag sovit noll inatt. Pust...sådär jobbigt...hur man än vrider och vänder så lyckas man inte somna. Satte på TV:n, blev inte tröttare, la huvudet där jag normalt sett har fötterna men vad hjälpte det...jag bara väntade på att klockan skulle bli fem så jag skulle få gå upp....Har förmodligen lite mycket hormoner i kroppen då jag i dagarna bytte P-stav också så det gjorde säkert sitt till. Det är min analys av min trötthet.
Åter till kvällens pass. Började med två hantelövningar, följt av "hävstång" fast med fokus på biceps och koppla bort ryggen, "bamsen" i cabel cross och avslutning med handtag i nedre trissan en arm i taget då. Sen tyade inte jag mer =) Jag började passet med att gå knappt 5 km på löpbandet, 40 minuter på hastigheten av 7,3. Nu är det lite "lat-varianten" men i februari är det pulsen som ska UPP för att bränna fett så då ska det springas istället =)
Jag är fortfarande helt slut så jag orkar knappt knappra på tangenterna och jag väntar på att maten ska bli färdig. Jag har torsk med kesochili-täcke med purjolök, sparris, fint hackad paprika och lite cashewnötter på. Till detta grönsaker i ugn som palternacka, morot, svamp och paprika. Mmmmm så gott!

Till frukost åt jag gröt med en skopa vanilprotein, lite björnbär, halv banan, kanel och lite solrosfrön samt några valnötter.
Är jättenöjd med min dag idag för jag har även sålt min Audi så jag slipper stå med två bilar!
Ha det gott mina vänner!

9 kommentarer:

  1. hheh,o du som sa att jag e gammal.men än kan man...du skötte dig exemplariskt som vanligt

    SvaraRadera
  2. Bamse: Har jag verkligen sagt det.....;D hehe

    SvaraRadera
  3. Neeeej! Har du sålt klassikern... Den & du hör ju liksom till! ;-)

    SvaraRadera
  4. Om lusten faller på att laga en sån där smarrig maträtt för två nån gång så har du mitt nummer... ;)

    SvaraRadera
  5. Hm syrgas...räknas inte det som doping på Friskis!!
    Är det din strategi att köra med kondition på deffen? borde man inte köra mer förbränning då? Tycker personligen att löpning sliter väldigt.

    SvaraRadera
  6. Tobbe: =) ja men det blir kankse en cabbe till någon gång framöver, vem vet!
    Eva: Du är välkommen till Kronan! Eller så gör jag oreda i ditt kök =)
    Jerry: För mig är kondition och förbränning det samma i och med jag får både och när jag springer. För mig fungerar det kanon! Pressar jag kroppen mer får jag dessutom en bättre efterförbränning än vid vanliga promenader.

    SvaraRadera
  7. löpning tillsammans med deff e fruktansvärt effektivt.juh bättre kond desto bättre ämnesoms.....oxå:)

    SvaraRadera
  8. Hm..vet inte om jag sett några ådror på Bamse, han äter väl mest honung och pannkakor.
    Alla har vi väl våra metoder som funkar mer eller mindre bra, du vet att vi ses på DC!

    SvaraRadera
  9. Bamse: För att jag ska gå ner måste jag också pressa kroppen. Jag hade varit jätteglad om det hade fungerat med bara promenader men det fungerar inte på mig....
    Jerry: Vågar man ge sig på bamse-dieten tro? Tänk vad gott att få leva på pannkakor....! =)

    SvaraRadera