torsdag 4 december 2008

Tankar kring mitt kommande upplägg

Hur ska jag då gå tillväga för att lyckas komma i form igen? Givetvis har jag börjat fundera lite redan nu hur jag lägga fram min plan.

Jag kommer börja med att lägga till 2-3 konditionspass i veckan utöver min styrketräning.

När jag kommit in i detta efter några veckor kommer jag succesivt minska mina portioner. Därefter kommer jag minska kolhydratsintaget och fokusera på kolhydrater vid frukost, innan och efter träning. Vid övriga måltider öka på proteinet något.
Beroende hur formen är kring juni beror på vilken action jag vidtar. Har jag och måttbandet kommit bra överrens som utvecklasts till kärlek kör jag på och håller koll på kropp och knopp =) Har jag inte nått det mål jag söker så får jag lägga till en växel till med att antingen justera i cardio-träningen eller i kosten. Under denna tiden för jag en kostbok.

Det som kommer bli svårt att minska på under diettiden är bröd. Jag älskar mackor, cashewnötter, Ben & Jerry och choklad i alla dess former, lunchbesök och kaffet får jag minska ner på för jag blir så toanödig av kaffe och det blir så jobbigt att springa när man är kissi, hehe!
Dock är inte maten, motivationen, eller intensiva pass på löpbandet det jobbigaste under denna tid utan kan vara omgivningen. Ifrågasättandet vilket kan vara riktigt påfrestande!

Är man målinriktad och vill uppfylla sina mål måste man ge 100% och det är fantastiskt känsla när resultatet börjar visa sig!
Att bygga upp kroppen är som att starta ett företag brukar jag likna det till, slarvar man, uppnår maninte sina mål.
Inget är gratis och man måste slita för att nå sina mål!

Den ända som kan förverkla dina mål och drömmar är du själv!




3 kommentarer:

  1. Ha så kul i Götet och hälsa mina två favoriter "Greken" o Räkmackan! För jag misstänker att du ska dit o äta!?! ;-)
    Ta en tugga el två åt mig på de båda ställena där....

    SvaraRadera
  2. Tobbe: Besök hos Greken inväntas om en timme!

    SvaraRadera
  3. Får hoppas att det är lika bra där som vanligt, och att chokladkakan till efterrätt satt som den skulle!?! ;-)

    SvaraRadera