söndag 14 december 2008

Det är viktigt att inte glömma bort sig själv......

....så här i julstressen tycker jag! Det blir så klart att man funderar vilka klappar man ska köpa och ge bort till alla sina nära och kära. Det svåra när ingen säger vad de önskar sig och dessutom har de allt och som pricken över i:et bestämmer man att man inte ska ge något till varandra men ändå går man och tittar och köper något trots att överrenskommelsen var något helt annan...märkligt beteende vi människor har! Jag är precis likadan ska jag erkänna! Jag önskar mig inget och tycker bara det är skönt att få umgås med familj och vänner och vara lite ledig. Ålderstecken? Absolut Inte!!
Köp inget brukar jag säga och sen är jag skitsur för att jag själv inte får några svar på andras önskningar! Ett tips iallafall till alla som går och funderar är att köpa någon form av upplevelser som teater, konsert, restaurant, vinprovningar, smaksatt kaffe osv. Alltid uppskattat! Det jag skulle komma fram till var att jag idag har julhandlat så klart och jag är nöjd med mina funna julklappar och hoppas så klart att mottagarna blir minst lika förtjusta!

Sen kan man ju tycka att går jag till en sportaffär och kollar på massa idrottskor i Min storlek är något fel...men jag ville faktiskt inte glömma bort mig själv helt enkelt! Där stod dem, skorna som jag suktat på i flera månader...och så dessa skor längtat att just jag skulle stoppa ner mina fossingar i dem! Jag äger väl sådär 10 träningskor (skulle någon annan tillfrågas hade han/hon säkert sagt jag har det dubbla, hehe) som jag spritt på lite olika ställen så därför har jag sagt "nej" till mig själv och försökt intala mig att jag faktiskt inte är en tusenfoting som många kan tro när de ser alla kartonger i min garderob. Ja, det är klart de sparas för det ska ju staplas snyggt! =)
Idag kunde jag inte längre hålla emot...så jag slog till och dessa gör sig så fint till mina övriga Puma-kläder! Annars är jag en "Adidas-dam"..det kan nog personalen på Hötorget i Adidasbutiken intyga. Jag tror aldrig jag gått ut därifrån utan en kasse i handen =) Vi ses i januari, haha!
Så vad tycker ni om mitt inköp:
Jag tycker ni alla ska köpa er minst en julklapp till er själva!

Jag har hunnit med att dela mitt armpass idag. Började med biceps, fyra övningar i C.C och en övning med stång med omvänt grepp. Dessa fyra övningar fick jag riktigt bra tryck så det räckte gott och väl, NAJS! Triceps körde jag pushdown smalt plus brett grepp, rep i nedre trissan "över huvudet", handtag i C.C och en maskinövning som jag pressar ner. Körde Triceps tillsammans med en kompis och det var NAJS!

5 kommentarer:

  1. Det kan även intygas från en som fått gått o bära på ett ton kläder till och ifrån provhytten i Adidas-affären i flera timmar.... he he he ;-)

    SvaraRadera
  2. Du, nu såg jag ju vilka skor det var du menade o letade efter... Ögonen e inte riktigt med ännu, så här tidigt.. Men de var snygga! =)

    SvaraRadera
  3. Ja det är skorna som gör en vältränad! Ska se mina mintgröna asics från -97. Finns inga bättre!

    SvaraRadera
  4. Jag tycker det är fantastiskt bra tips du kommer med!
    Jag skämmer bort mig själv massor, mest med mat och dryck men även kläder och prylar inhandlas ibland, det är viktigt..:D

    SvaraRadera
  5. Tobbe: Tack =)
    Jerry: Du har helt rätt, allt sitter i skona!!
    Robban: Ja visst är det! Rå om sig själv är ju det bästa för man vet ju vad man gillar =)

    SvaraRadera