fredag 26 december 2008

Blev inte så dimmig som jag hade hoppats på....

så jag har inte använt mina geléhjärtande ögon..! Istället var jag uppe och gjorde lite investeringar till garderoben. Nöjde mig med ett fåtal affärer men vad massa kul jag hittade! "New Yorker" är en av mina nya favoritaffärer sen den öppnade i Kalmar i höstas. De finns så mycket snyggt och till bra priser. Blev mycket lila därifrån idag och det är kul med lite färg!
10 plagg lyckades jag hitta =) När jag kom till provhytten stod det "max tre plagg" men den såg ju inte jag...=) Ett par vita stövlar som jag ska styla i till våren köpte jag på Bianco.

Efter intesivt handlande och provande så behövde jag fylla på matintaget lite och då gjorde jag Saffranspannkakor! De är så supergoda! Lite annorlunda recept som jag fått från min "guru", där jag har psyliumfrön i. Såhär till jul brukar jag ha lite saffan i. På dessa goda pannkakor blandade jag keso, vanlijprotein, kanel, några cashewnötter och mosade en banan. Är som en efterrätt, helt delikat!
Såhär ser de ut i stekpannan och när de är färdiga att avnjutas:Jag och en kompis tog en kvällsrunda på Stensö och det var riktigt kyligt men härligt såklart. Så härligt väder nu tycker jag. Hoppas på lika bra väder imorgon för då ska jag ut och fota lite är planen. Innan jag åkte hem tog jag vägen förbi citygross och de har verkligen allt där!
Så gigantiskt stort och jag hittar alltid något roligt. Känns nästan som man är utomlands för det finns som sagt så mycket som inte vanlig ica har. Idag hittade jag tex torr-rostade melonkärnor! Sådana kan man tydligen äta som snacks. det har jag aldrig sett för. Hittade en rolig läsk med vanlijsmak också och jag dricker aldrig läsk men denhär lät spännande så den åkte i korgen:

9 kommentarer:

  1. Tja Madde!

    Go jul o grejer! =D.. damn vilka avancerade pankakor? idag klämde jag i mig en inbakad kebabpizza med jordnötter i ;D.. blir de nått gymmande där uppe nu då som utlovat? jag fegade faktiskt idag pga en släng bakfylla men imorn e de nya starka tag igen!

    ha de bäst

    Josef

    SvaraRadera
  2. Josef: Hallå där och tack det samma! Lät som en spännande pizza och du är så fin ändå så den var du helt klart värd! Idag ska jag besöka gymmet igen och det ska bli så kul! Var vila för mig även igår....sköt om dig och du får köra på hårt utan mig i någon vecka till! =D

    SvaraRadera
  3. Will do!! här e min blogg förresten! mycke nöje =D.. snart i alla fall =P

    SvaraRadera
  4. Härligt att du gjorde så mycket fynd på rean! :)

    SvaraRadera
  5. José: vad heter din blogg?? :D
    Eva: oja!

    SvaraRadera
  6. nu när julen är över ska vi köra hårt, mycket kondition nu när våren närmas och hårda pass på gymet i kalmar givetvis hehe,kram charmis

    SvaraRadera
  7. charmis: Kul att du tittar in! Och skinkorna ska bli fasta =)

    SvaraRadera
  8. Morawk84 tror jag =P ..

    //Josef

    SvaraRadera
  9. Josef: den ska jag in och kika på då! =D

    SvaraRadera