söndag 1 november 2009

Tack till de högre makterna

"I like pain", visst gillar jag smärta men inte när den begränsar mig. Ingen direkt skönhetssömn har jag haft inatt. Igår kväll strechade jag rejält och länge och i alla dess ställningar och former så jag hoppas ingen granne såg mig för då hade de undrat vad jag hade för mig ;)
Mitt strechande har givit resultat! Tack! Min "låsning" har till min glädje släppt. Igår kväll kände jag att det var på vänster sida jag fått en låsning..eller nåt....när jag förde vänster ben rakt upp (likt höga-knä övningen) kände jag något som hoppat ur led på något vis. Även när jag förde benet i sidled inträffade detta. Kände inget av detta i höger sida så därför fokuserade jag såklart på vänter sida lite extra när jag lokaliserat skadan.

Imorse var jag stel som en gammal kärring som fick rulla mig upp ur sängen. Detta är inget konstigt med tanke på man sovit och legat ner en hel natt. Nu var det dags att få cirkulation och värme till området igen och påskynda läkningen vilket för mig är att mjuka upp området och det får jag inte genom inaktivitet.
Jag var noga med detta även igår att jag direkt efter strechingen i gymmet gick jag en bra omväg hem bara för att bibeålla värme och cirkulationen in i det sista. Imorse var jag därför ute på min vanliga morgontur med tankarna på att "mjuka upp" korsryggen istället för ett bra tempo. Efter bara 10 minuter så kändes det mycket bättre och jag hade fått upp tempot även att det ömmande lite så klart. Underdagen har min låsning släppt och jag kan röra mig betydligt bättre nu och jag har varit ute och gått två rundor. En omväg när jag skulle till en kompis för att se sista fotbollsmatchen och äta en god räkmacka och en omväg när jag skulle hemåt. Som en back up har jag pumpat min cykel, om jag nu imorgon inte kan jogga lite lätt. Cykla är väldigt skonsamt för ryggen och jag kände ingeting i ryggen vid cykling så det är plan B imorgon.



4 kommentarer:

  1. Sköntdet kännsbättrefördig. Det e jävligt när det knakar till sånärman inte e bredd på det =(.
    men du skriver det känns bättre..bra...kämpa på nu i November!!!

    kram så cs vi kanske i helgen!!
    *kram*
    Millan

    SvaraRadera
  2. Millan: Tack damen! imorgon är det den första dagen i mitt nya liv "ler

    SvaraRadera
  3. Smärta e en högre form av njutning! ;-)

    Klarade du av o se hela "Prällen" i kväll el somnade du nu med?

    Räkmackan "M&T Special" o fotboll...sämre söndagar finns! ;-)

    SvaraRadera
  4. T: jag lyckades hålla mig vaken! =)

    SvaraRadera