lördag 31 oktober 2009

Se upp vid pass!

Jag har även idag en erfarenhet att lägga i mitt bagage.
Sitter förnärvarande och är något nerstämd efter jag sträckte till mig lite i nedre delen av ryggen på gymmet. Jag försöker se det ljusa i det, att ju mer jag är med om, ju mer lär jag mig men det är DÅLIG tajming. Så klart det alltid är det när man skadar sig men imorgon MÅSTE jag vara alert då vi är inne i november månad och jag ska lägga fokus på mer konditionsträning. Det kan jag inte nu med tanke på jag vacklar fram....
Jag hann iallafall avsluta ett bra bicepspass innan skadan var skedd.

Jag skulle passa en grabb på gymmet, ganska grov, och vi har passat varann innan men inte just i denna övningen. Jag ryckte till för det var mycket tyngre än vad jag räknad med och så var det bara "åh fan, min rygg". Han skulle köra frensh press liggande på bänk med z-stången och jag skulle bara lyfta upp stången så han fick ett grepp men så långt kom vi inte. Det högg direkt! Därefter försökte jag sträcka ut ryggen i chinsräcket, lägga mig på golvet åt sidorna som en "full" snöängel och göra vad jag kunde för att undvika stelhet osv. Det gick knappt att luta sig framåt och svårigheter att gå. Han jag "skulle" hjälpa blev ju också förstörd så klart.

Det jag tar med mig av denna händelse är att jag kommer framöver inte ge pass till de som är starkare än vad jag själv är då jag vet jag försämrad styrka vid de två sista kotorna. När man kör själv är man så fokuserad på att utföra en övning korrekt och när man ger pass blir det oftast lite ryckigt och då utsätter man sig för en större risk för att bli skadad. Givetvis beror det på vilka övnignar man ska passa på men för min del "safar" jag framöver.
Var rädda om er och jag är riktigt stel och undrar verkligen hur mina kommande dagar kommer att kännas.

4 kommentarer:

  1. brukar också få det någon gång om året i nedre ryggen. Går över på en och en halv dag

    Värme i form av antingen väldigt varmt vatten eller en varm handduk och sen stretch fungerar

    SvaraRadera
  2. anonym: Tackar ödmjukast!! kvällen har jag ängnat åt streching av alla dess former. Tack för dina lugnande ord och tips, de lägger jag också i mitt bagage =D

    SvaraRadera
  3. Stacakrs!! Hoppas du blir bättre snart!

    SvaraRadera
  4. Eva: Tack vännen, har inte direkt haft någon skönhetssömn inat...=/

    SvaraRadera