söndag 29 november 2009

Mysig första Advent

Redan första Advent och första ljuset att tända! Att mörker, mysbelysning, bra väder och gott sällskap kan göra så mycket. På bilderna kan man nästan tro att vi tog oss ett glas rödvin istället men det blev julfika på Gerdas Cafe
Ett jättemysigt ställe som annars bara har öppet på sommaren men nu kring Advent så har de extra öppet och inrett källaren. På sommaren finns endast uteservering på innegården.

Det har knappast varit något vinterväder men ack så ljuvligt med många plusgrader och sen vindstilla med solen som värmer. Förutom morgonpromenaden tog jag en promenix på en timme innan det var dags att mingal runt på stan. Jag bara njöt och andas in den friska härliga skogsluften. Både gymvila och joggvila idag. Igår blev det joggingtur och ett ryggpass på Kraftverket gym så idag pausar jag ner lite och har istället varit ute mycket större delen av min tid. Imorgon måndag är det nya tag igen med jogging och bröstpass. När jag kommer tillbaka till Karlskrona igen så ska vi se hur det har gått med resultaten sen sist. Ska bli spännande. Dock är det jag behöver nu en rejäl extra stor portion av tålamod! Jag är ganska ledsen över att jag inte minskar kring de ställen jag vill. Mitten på veckan ska jag göra en analys och uppkommer inte de resultaten jag vill måste jag ändra mitt upplägg. Svårare än så är det inte....presterar jag inte det jag söker - sök ny väg.
Översta bilden är Larmtorget i Kalmar med häftig belysning med istappar som ljuset åker upp och ner i. Helfränt! Lampbelysningen är på muren i Stadsparken kring Kalmar Slott.
Kalmar är vackert - LER

6 kommentarer:

  1. Fina mysiga bilder, nu hoppas jag bara att jag ska få se lika fina julbilder ifrån Staun oxå!?! ;-)
    En sak till, du har ju glömt att ta upp att bloggen har fyllt ett år här nu i dagarna, e väl värt o fira lite, tycker du inte?
    Anyway, grattis el va man nu ska säga.... =)

    I dag hoppas jag ha en bunte skivor väntades på mig/oss hemma i brevlådan!

    SvaraRadera
  2. T: Åh du har ju bättre koll än jag! Tackar för du följt mig under mitt första år!
    Karlskrona har svårt att matcha Kalmar.....hehe

    SvaraRadera
  3. Helluuu Maddis, så fina bilder, det verkade juh jättemysigt där.
    När kommer du hem igen...??

    Kramen sålänge
    Millan

    SvaraRadera
  4. Millan: Ja Kalmar är alltid mysigt och det är här jag hör hemma.....hmmm...tillbaka till Karlskrona kommer jag imorgonkväll tror jag;)
    Hoppas ni hade det mysigt också!

    SvaraRadera
  5. Tack för ännu en härlig dag att lägga på pluskontot!!! :D

    SvaraRadera
  6. Eva: Så himla ljuvligt like always! jag vill inte åka tillbaka imorgon.....men jag kommer igen som en gammal förkylning =)

    SvaraRadera