tisdag 24 november 2009

Hmmmmm

Raklång la jag mig i soffan, gossekuddar både kring fötter och huvud, en träningstidning, lite trötta ögon som fick tankar som "jag blundar bara 10 sekunder"....jag tänker hur mysigt jag har det i soffan med min nya gosiga huvtröja av märket Adidas, här ligger jag kvar och tar ben-passet imorgon istället....så "rycker" jag till och tidningen ligger på bröstet och drygt en kvart har gått.
Känner mig tröttare än någonsin.....men så F*N heller!
Upp med dig din soffnötare! Nu har du faktiskt i två dagar käkat chokladpraliner och det får du, med all rätt ibland MEN du gör dig ingen tjänst genom ligga där du ligger och på så vis presterar du inga resultat! Gå nu ner och kör skiten i benen och sen får du mer än gärna lägga dig på soffan igen och mysa. Soffan finns kvar, för dig, hela kvällen, lovar!
AMEN för dem orden. TACK!

Nu har jag varit nere och kört mitt benpass och jag är så mycket piggare och visst stod soffan kvar hemma och väntade på mig. Visst kan det vara svårt att få dessa tankar när man som mest inte alls har lust med den planerade träningen men det är just då man ska ta sig till gymmet för känslan efteråt är så grymt härlig! Man känner sig, frisk, fräsch, strålande, glad och levande! Ställ dig två frågor nästa gång när du känner ditt planerande träningspass börjar svaja.
1. Vilken känsla har jag nu i kroppen och hur mår jag om två timmar om jag inte tränar?
Fråga 2. Vilken känsla har jag om två timmar Efter jag tränat?
Jag garanterar svaret på fråga två är så mycket starkare!

Jag tog mig en lättare joggingtur i förmiddags för att få lite bra vanor i det igen för som sagt det har varit några för bra dagar och jag är inte villig att ta priset av detta. Nästa vecka är det dags för Fitness Festivalen i Göteborg och då gör det ju inget om man känner sig fräsch.....
Nu är det dags att fylla på med MAT - me like =D
Men jag ska villigt erkänna att jag mer än gärna satt tänderna i nybakade lussekatter istället! Jag älskar julen med allt gott både i bakväg och i matväg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar