lördag 7 november 2009

En vecka har nu gått sedan jag vägde in mig, och resultatet ligger efter vecka nummer ett på -0,5 kg. Lite blygsamt helt okej ändå men egentligen ganska dåligt...Mitt mål är att nästa söndag ligga på samma men det blir svårt då jag kommer tillbringa 4 av dagarna i Stockholm. Men det känns iallafall inte orimligt.
Efter dagens föreläsning med fredrik Wettergren tar jag med två tankar. När "hunger-känslorna" kommer ska jag framöver tänka " Åh vilken bra förbränning jag har nu" - istället för att fokuser på hur hungrig jag är. Den andra funderingen är kring muskelnedbrytningen vid konditionsträning. men ju mer jag tänker på det känns det ändå som att jag "får ta smällen" för annars kommer jag inte gå ner. Jag kan nämligen gå hur långt som helst utan att det händer något kroppsmässigt så jag kommer fortsätta springa men i ett lugnare tempo framöver tror jag. Jag är dålig på att dricka på kvällarna när jag kommer hem efter träningen och det måste jag bli bättre på.
Maria Kehagia är en proffsig talare om inspiration och hur viktigt den mentala träningen och tron på sig själv är. Hon arbetar med exempelvis idrottsföreningar som kanske hamnat på "fel sida strecket i tabellen" och hur man ska tänka för att återigen vinna sina matcher. Personlig coaching och hon föreläser hos många företag. Mycket underhållande! http://www.mariakehagia.se/
Mellan föreläsningarna körde jag ett biecepspass och på hemvägen tog jag och en kompis en kvällrunda denna härliga höstkväll. Summan av denna dag, helt klart trevlig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar