lördag 21 november 2009

Bra med lite påtryckningar!

Jag fick en fråga hur mitt bröd med gojibären blev och jag besvarade kommentaren att mitt brödbak skulle ske under morgondagen. Men i eftermiddag kände jag, varför vänta när jag kan testa redan nu faktiskt? Tack Karin!Redo för att sättas in för gräddning i 75 minuter

Det ser jättefint och gott ut! Enkelt och med bra ingredienser också. Brödet gräddas i hela 75 minuter så inget bröd man gör på morgonen direkt. Receptet hittade jag i en tidning jag fick i brevlådan från Stadium tror jag. Innehållande gojibär, aprikoser och nötter. Man kan såklart använda sig av det man själv tycker är gott.

När jag ända hade ugnen i full gång så satte jag igång och testade göra "Sötpotatis-pizza"! Jag har aldrig gjort egen pizza själv någongång och inte med sötpotatis och dinkelmjöl som deg. Jätte-enkelt att göra och inget väntande på att degen skulle jäsa utan den ända väntetiden var att potatisen skulle svalna lite efter man kokat dem. Jag gräddade pizzan med kycklingpålägg, tomat, färsk spenat, rödlök och smaksatt keso. Degen kryddade jag med örtkrydda.
OMG!! Det var den godaste pizzan jag ätit!! Shit vad god! Denna ska jag göra när jag kommer hem till mina pizza-älskande föräldrar =)
Mitt bröd har jag inte hunnit smaka än för det ska fortfarande svalna lite under bakduk innan avsmakningen.



4 kommentarer:

  1. såg intressant ut, det får jag nog oxå ta o prova på, både pizza o brödet...
    Hur blev brödet då???

    Kramen vännen
    Millan

    SvaraRadera
  2. Ser gott ut..kanske man får pröva på?
    fin blogg :)

    SvaraRadera
  3. Brödrecept: Absolut =) och tack för du gillar min blogg, blir jätteglad!

    SvaraRadera