måndag 30 november 2009

Dagens träning

Det finns inget nytt under solen som jag har att komma med idag faktiskt.
Dagens summering av träning. Dagen inleddes som vanligt med en morgonpromenad som idag varade i 65 minuter.
Behagligt tempo av jogging i 45 min kring fiskestugor, slottet, hamnen och kattrumpan.
Tränade på Kraftverket Gym och körde bröst.
Då jag imorgon åker tillbaka till Karlskrona ville jag återigen uppleva fina Kalmar by night och stadens fina julbelysning så det blev en kvällsrunda på 65 minuter också innan 4:ans Halv åtta hos mig.
Det känns oförskämt lätt i benen. Precis som en leksak med en "mojäng"på ryggen man vrider och snurrar upp och så går leksaken av sig själv. Så lätt känns det i mina ben! Prima! I somras tyckte jag det var så drygt och så tråkigt att vara ute och gå och nu vill jag nästan ut direkt efter varit ute på en runda. Trots joggingrundor och gymsträning så känner jag mig så pigg i musklerna.

När jag kommer ner till Karlskrona igen är det bara att packa om väskorna och tvätta upp lite kläder och sen är det dags för Fitness Festivalen i Göteborg till helgen! På fredag morgon går tåget mot Göteborg och det ska bli superroligt. Är ni intresserade av gymträning och aldrig besökt denna årliga festival och Lucia Pokalen som tävlingen heter, på Svenska Mässan, rekommenderar jag verkligen att åka. Tänk dig att alla människor som är där älskar träning och att vi samlas under samma tak. Alla människor är glada och man får provsmaka, testa nya maskiner och heja fram de tävlande som slitit så hårt i flera månader i sträng diet och träning och så klart har de även tränat i många år för att komma dit de är idag. Det annordnas även tävlingar för publiken plus att det är andra tävlingar man har kunnat anmäla sig till innan om man velat deltaga i bänkpress, chins, dips mm. Det finns bilder och inlägg när jag var där förra året om det är av intresse är det bara att kolla i "mitt arkiv". Vi är ett härligt gäng som åker upp så det kommer bli många skratt och tokigheter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar