onsdag 18 november 2009

Lite trött av näringsbrist

Imorse invigde jag min nya morgonrock som jag köpte på Adidas-huset. Så gosig! Men jag upptäckte dock att jag inte alls var någon "morgonrocksmänniska". Jag höll nämligen på att välta det mesta i köket med ärmarna. Även blomkrukan höll på att åka i golvet när jag skulle vattna. Men med lite träning så..! Appropå träning har den legat lite lågt idag. Gymmade rygg och axlar med lätta vikter, 12 rep ungefär för att tömma kroppen på kolhydrater och då jag mestadels ätit protein idag och igår så orkade jag inte så värst mycket. När jag för få kolhydrater har i kroppen går jag bara och tänker på sötsaker. Tankar som jag haft idag har varit "Åh vad jag äta för gott på fredag pepparkaksballerina, (shit vad goda dem var!) Ben & Jerry, ska jag baka? chiliostbågar, bakverk, smågodis, nötter, Ja det mesta kan jag säga! Vad är det så som gör att jag inte "faller" redan nu då i frestelsen? Jo FOKUSERING och VILJAN! Det gäller bara att överleva morgondagen och sen på fredagen ska jag kolhydratsladda med riskakor och nutella och hoppas jag passar i min nya "rock" på bild =D
Någon konditionsträningen har därför inte blivit pga uteslutande rena kolhydratskällor.
På lördag ska det bli skönt att få jogga lite igen!

2 kommentarer:

  1. Men Madde, hihi! Morgonrock är ju super, du får öva på det där hör jag :)

    SvaraRadera
  2. Eva: "ler, ja jag kunde inte annat än skratta åt mig imorse och så sa jag högt "men vad håller jag med?!" men som sagt med lite träning ska jag nog få ordning på rocken =)

    SvaraRadera