tisdag 1 december 2009

Peppar Peppar.......


glömde jag säga efter gårdagens inlägg, för dagens joggingrunda var annat än att benen ville springa för sig själva. Redan på morgonens promenad kände jag mig trött men det är för jag sovit lite illa och inte fått den sömn jag behöver. För mig är sömnen så himla viktigt.

Efter redan en kvarts joggande tittade jag på klockan och kände mig uttråkad och sliten....men hur gjorde jag då för att besegra mig själv och vad fick mig att ta mig i kragen för jag bet ihop och fick min runda på 40 minuter!
Regel nummer ett - Ge aldrig upp!

Börja med att sätta upp ett litet delmål. Kan vara ett föremål du ska passera och när du passerat exempelvis kröken, busskuren, eller vad det nu är, sätter du ett nytt mål och på så vis lurar du dig själv till att jogga vidare. När du sen förstår att du inte kan lura dig själv genom fler delmål tänker du på en rolig händelse du varit med om, eller en kommande händelse och planerar i tankarna över denna. Det brukar ofta ta lite tid och sen kommer du tänka "nu har jag ju så kort bit kvar så då är det lika bra att fortsätta"! På detta vis genomled jag min runda och är så glad över att jag är så lätt-lurad! Under armpasset var jag ganska trött men det var en go trötthet. Det är faktiskt skillnad på att vara Trött och Trött. Presterade riktigt bra med de fyra övningar jag körde på vardera biceps och triceps.

Nu har jag precis kommit tillbaka till Karlskrona och packat upp alla mina saker jag haft med mig och nu är det inte alls samma trötthet jag känner, mer tråkig trötthet. Ikväll har det blivit både choklad, lite glass och nötter. Men glassen tyckte jag var alldeles för söt idag, bra tecken! Ja man är ju inte mer än människa! Nya tag imorgon, skönt....!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar