tisdag 12 maj 2009

"Nu spottar vi i nävarna"!

Ett uttryck som jag tog till mig idag av min chef. Han är så bra på alla sätt. En sådan person jag beundrar starkt och undrar om han har fler timmar på sitt dygn än vad jag har...!
Jag ska inte bara spotta nävarna i mitt vardagliga arbete utan även gällande min träning så klart. Ett riktigt bra uttryck att lägga på minnet faktiskt. Det ska vi alla ta åt oss av och nu kör vi på! Jag börjar sakta men säkert se känna resultat i midjan. Både genom måttbandet och att jag testade lite toppar och träningslinnen som jag endast trivs i när jag är lite lättare. Känns som jag är i "Flow" för närvarande och jag känner att jag lyckas med både kondition, styrketräning och kosten.
Idag blev det en mil i bonus på gymmet på cykel, drygt en halvtimme som uppvärmning. Jag har kört ben idag och då brukar jag cykla som uppvärming istället för att springa. Min plan vara att börja med benpressen. Ifrån cykeln har jag perfekt koll på när den blir ledig och jag hade endast en halv minut kvar på min uppvärmning när den blev ledig. Dock är jag sån att jag har svårt att avsluta när antingen tiden eller meter antalet är ojämt så jag ville cykla den återstående halvminuten =) Men sen blev jag som sagt var sittande på cykeln i över en halvtimme. En medelålders man hann före och jag trodde aldrig han skulle bli färdig. Lassade på massa vikt och vilade grymt länge mellan seten. Först tänkte jag att det är lugnt jag kör på i en kvart....fortsatte till 5km....8km men när jag kom till dryga milen kände jag att nu får det faktiskt vara nog! Jag gick fram med bestämda steg och då var han färdig sa han.....det var bäst för han det, hehe. Körde totalt fem övningar för både baksida och framsida och blev jag grymt slut. Dropseten är så goa som jag kör i makin på de två avslutande övningarna för att pressa ur det sista. Utöver benpasset har jag haft en kortare morgonpromenad, en löprunda och en liten lunchrunda. Jag och måttbandet ska snart vara överrens men jag måste få en månad på mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar