onsdag 27 maj 2009

Likt en jo-jo åker man upp och ner.....

Ena dagen i himlens underbara sky med massa energi och nästa dag ner som en pannkaka med en trötthet som heter duga....denna dag har jag kämpat mig igenom trötthet och värk i rumpa och insidan av låren. Vaknade inatt av att det spöregnade och låg på rutan så min skönhetssömn stördes =/ När det var dags att gå upp då jag först trodde det var ett skämt....kollade ut och det blåste på riktigt bra i träden, ingen behaglig morgontur skulle det bli. Vad gör jag då? Jo, jag går och lägger mig igen! Men hallå? För det blåser eller vad?? Totalt slagit slint i skallen och jag blev inte långvarig där iallafall, tack o lov. Som tur är finns klädhögarna redan på plats så det är bara att hoppa i träningskittet och ut på en "pensionärs-jogg" denna morgon fick det bli då jag hade ett Bröst-pass på min agenda på morgonen när gymmet öppnade. Joggar dörför för att tjäna lite tid. Ett bra bröstpass med övningar i c.c, pressar och två till maskiner innan det var dags att möta dagen på arbetet.
Efter luchen föll jag i koma och jag funderade hur jag skulle fixa min instruktion till kvällen som jag alltid har onsdagar. Innan mina instruktioner brukar jag köra några magövningar då jag alltid brukar vara lite tidig. Så även denna gång och 10 min innan instruktionen ska hållas får jag meddelande att de ringt och avbokat sig. Jag hade planerat att bara "chilla" efter min instruktion framför fotbollen men nu fick jag en bonustimme och det vore ju fel att inte nyttja den.

Fick bli ett rygg-pass med latsdrag med brett grepp, smalt handtag, rodd, hantelrodd på bänk och avslutade med att pressa kroppen mot stången i smithmaskinen. Baksida axel var jag för trött för att köra idag så det är nog dags att faktisk trycka på paus-knappen. Imorgon kommer jag därför vila från styrkan och ta nya tag till fredag när jag känner mig piggare.

Dagens träning blev både jogging, promenad och två styrkepass.

2 kommentarer:

  1. Hellooo..
    Fasen Madde vad du piskar dej..jepp men det kände du i rumpa o innerlåren.
    Själv tog jag tar i min tränare o skulle ha nytt träningsschema..så det blidde ett splittat pass, överkroppen under fm, o ben,rygg o triceps på kvällningen.
    Fasen jag kommer inte kunna röra mej imorron, men fan vad bra man känner sig nu när man kommit igång.
    Jag hade gärna som dig OM jag pallat, stuckit ut en sväng o sprungit på morgonen, men det e skönare o ligga kvar ;)Det låter hur härligt som helst när du skriver om morgonlöpet.

    Men det e bra tjejen, gör som mej imorron, ta en vilodag..=D, sen kör man på igen under helgen...eller ngt!!!;)
    Kram
    ~M~

    SvaraRadera
  2. -M- Min morgonjogg är låginstensiv och löpningen pressar jag kroppen så klart. All lycka till med din träning!

    SvaraRadera