onsdag 20 maj 2009

Nog har jag fått många kommentarer...

men imorse fick jag verkligen höra något nytt. Onsdagar är det alltid ett morgonpass som gäller då gymmet öppnar tidigt, så även denna onsdag. Jag körde på som "vanligt" med tunga vikter som är den perioden jag är inne i. En herre kommer fram till mig och säger lite försynt "dig skulle man inte våga ha som barnbarn" och så ler han och fortsätter, du tar verkligen i.
Eh...får väl villigt erkänna att jag blev ganska stum, jag som normalt sett alltid brukar finna mig i olika situationer. Visste inte alls vad jag skulle svara utan jag sa bara att, ja resultaten kommer inte av sig själv, det gäller att ligga i om man vill uppnå resultat. Han log emot mig och sa sen att han tycker det är så roligt att se yngre personer träna. Om han nu menade så eller om han försökte rädda situationen i sig kan jag inte svara på =) Så gammal var han dock inte så jag skulle kunna vara hans barnbarn heller för den delen. Faktiskt så tycker jag han var ganska kul! Mitt pass gick grymt bra men när jag sen skulle till jobbet regnade det såklart och någon paraply hade jag inte i bakfickan =( Men vem bryr sig! Allt känns grymt bra så det gjorde inget att jag blev blöt!
Nu är jag hemma i Kalmar och vågen visade 57,5kg vilket är 0,8 kg mindre än sist jag var hemma och nu hade jag vanlig klädsel som jeans på mig när jag klev upp på vågen. Känns riktigt bra nu och alla mina löppass, lunchpromenader, splittrade styrkepass och kostjusteringar nu börjar resultera sig! Det gäller bara att ha tålamod så är det som trisslotten att "plötsligt händer det"!
Det är alltid lite "farligt" att vara här hemma dock i flera dagar för det blir lätt stora portioner och lite snasksug....men ikväll har jag klarat mig. Mamma och pappa käkade pizza (pga regnet uteblev grillningen) den såg grymt god ut med kyckling, pesto, cashewnötter och sötsur sås men det erkände jag inte.....som tur är, är jag förberedd att jag hade mina pannkakor med mig som jag gjorde tidigare i veckan och på dem hade jag mosat björnbär, keso och vanlijprotein. Lite hungrig ikväll ska erkännas så jag har precis festat på en halv zuccini som jag skivade upp. Men faktum är att nu är det SKOJ!! Jag har tom varit på Maxi idag utan att plocka ifrån Exotic Snacks! =) Snacka om att livet leker! Nu vill jag testa tömma mig på vätska och ta lite bilder om någon månad. Tack alla underbara människor som finns i min omgivning som stöttar mig och får ventilera mina känslor både när det känns tungt och bra! Tack för era peppningar och råd!!
Ikväll tar jag det lugnt och kommande dagar är det fullt ös. Dagarna planerade i detalj avseende träning och social verksamhet.
Ha nu alla en riktig härlig helg!

4 kommentarer:

  1. men fuck me baklänges madde!!en pizza med cw o kylling?o du tog inget?va har hänt?det dära vill jag inte höra fler ggr.du ger mig ångest då.du ska ner i cw-träsket som en annan...

    SvaraRadera
  2. Kör hårt nu Madde! :)

    mvh

    Richard

    SvaraRadera
  3. Bamse: "asgarv", du vet jag är stark nu o pizzan finns kvar nästa och nästa och nästa gång jag kommer hem. lördag blir det nog en och annan nöt....=/ fast inte i de mängder som innan, då åt jag ju som om de skulle vara utrotade "haha

    SvaraRadera
  4. Richard: Tack mannen!! ;)sköt om dig!

    SvaraRadera