tisdag 5 maj 2009

Lyckad dag trots allt!

Nu sitter jag och mumsar på pappas grillade kycklingfileér som jag fick med mig hem från ett av mina "Meat-Partyn" =) till det har jag ugnsrostad abugine, squash, svamp och morötter med lite goda kryddor. Två härliga sådana lådor till morgondagen också att ta med till jobbet. Endel tycker det är trist att äta samma mat flera dagar i rad men det har jag absolut inget problem med. Bara det är gott kan jag äta samma i en vecka!
Min morgon började lite frustrerande. Morgonpromendaden i vanlig ordning kändes mycket bra trots mycket vind o att jag fick hålla i min keps på sina ställen så den inte skulle blåsa i sjön =) Därefter var min plan att jag skulle springa då jag trivs mycket bättre med cardio på morgonen än på kvällen. Satte i fötterna i mina nya Asics som jag sprang med igår och gick lunchpromenad i. Fick två mindre blåsor dock....fan....borde lärt mig att inte svika Adidas...de är ju som himleriket för mina fötter....iallfall verkade det inte så farligt för blåsorna hade inte gått hål men när jag skulle började springa kände jag att detta håller inte. Jag kommer få köttsår, trots jag lagt på compeed.
Planerade om och tänkte att det får bli lunchpromenad istället men då givetvis kom regnet .....åh så frustrerande....jag blir lite irriterad inombords när min planering faller och yttre faktorer ställer till det som jag inte kan påverka. Tänkte tillbaka på underbara Venezuela ...
Men så kom min räddning, gymmet så klart, vad trodde ni?!=) Även att det inte blev lika intensiv och lång löpning som jag tänkt mig till början av dagen så sprang jag på löpbandet 5km i behagligt tempo innan mitt rygg och baksida axelpass. Så skönt att få upp värme och flås innan ett pass. Jag gillar inte alls att springa efter jag gymmat för då är jag så trött och då vill jag bara hem och gotta mig. Enligt alla tidningar så ska det vara såå mycket effektivare att konditionsträna efter styrkepasset men för min del får jag mer ut av det om jag lägger det innan styrkan och man ska alltid göra vad som känns bäst för sig själv. Inte gå på det alla tidningar skriver utan bästa sättet är så klart att pröva sig fram för att hitta sin egna väg!
Igår körde jag ett grymt Triceps-pass där jag droppade. Min träning är grymt bra allså! Det är bara energin jag måste få lite kontroll över.

4 kommentarer:

  1. Nuså...=)
    Välkommen tebax!!
    Har själv ett par Asics o trivs jättebra i dom, har nog aldrig haft några problem med mina..förutom doften då *fniss*
    Det där m grillar kylling, lät väl inte helt fel o med dom grönsakerna MINUS svampen då..
    o Venetzuela..ja..det låter juh helt underbart!!!
    Såg fint ut!!
    Ha en nu en bra vecka o hoppas att det inte blir så "köttigt" under fötterna ;)

    ~M~

    SvaraRadera
  2. -M- Vad skoj att jag kan glädja dig =) Jag är nog ensam om att få skoskav av Asics tror jag...Var i Venezuela i mars, fantastiskt land! Ha en go vecka du me´!! hörs!

    SvaraRadera
  3. Sitter o blir hungrig här när jag läste den "menyn", men jag vill gärna ha med svampen jag! ;-)

    Märkligt att du ska ha sån otur när det gäller Asics, själv så e det de skönaste skorna jag haft!

    Venezuela hade ju inte vart så dumt nu... Hade kunnat stå ut med den stranden i stället för detta jäkla blåsandet o regnandet..

    SvaraRadera
  4. T: Ja idag har jag både cyklat och gått i regn =/ men jag tror på efter regn kommer solsken!

    SvaraRadera