lördag 23 maj 2009

"Need to Have or Nice to Have"?

En fråga jag ställer mig mer och mer och som underlättar min vardag för att nå mina resultat!

Ibland är frestelsen stor när tankarna går kring sötsaker och nötter på vardagarna vilket det idagsläget inte finns utrymme för. Är det "Nice to have"? -ja det är det GOTT!, är det "Need to have"? -nä, det är det inte och det är inte värt det. Dagen då jag endast har "Nice to have" som oftast är lördag (IDAG) är alltid inom räckhåll. Funkar jättebra för mig att ställa mig denna fråga, det är dessutom lika roligt varje gång jag kommer fram till Nice to have och så skrattar jag åt mig själv och undrar lite vad jag håller på med så klart =)
Jag har för mig att jag skrivit något inlägg om just detta innan eller om jag bara funderade men det kan vara bra att ha i tankarna även när det gäller stora beslut man ska fatta och framför allt ekonomiska. Lockar frestelsen eller eller har du större beslut som ska fattas så kan denna frågan faktiskt hjälpa dig till rätt beslut!
Tog några bilder i gymmet igår men det blir så svårt med alla lampor...=/ men dagsformen är jag nöjd med och trots jag var 5kg tyngre nästan i början av året så känns det inte som jag förlorat så mycket i massa.
Lite fina bilder från Slottsparkenn i Kalmar:

Denna Svampen stod inne i stan när vi var små och den lekte vi i. Vi tyckte den var jättestor och nu ser den ju ut hur liten ut som helst. Vi skulle fota oss i den ikväll men och när vi var påväg så
öppnade sig himlen...så typiskt....det blev en hyrfilm istället, "Taken" som rekommenderas!

Fortfarande kvar i Slottsparken och den svarta byggnaden är Konstmuseumet och Restaurant och Bar "Byttan" ett populärt ställe med vacker omgivning. Mina planer för dagen är båtutflykt och jag har min lilla matportionen färdig =) hoppas bara det slutar blåsa lite annars får vi se vad vi hittar på som plan B. Vila från styrketräningen idag. Puss och Kram

3 kommentarer:

  1. hehehe,funderar lite om du säger så om när du köper skor?neeed to have??hmmmm*leeeer

    SvaraRadera
  2. Hej snäckan
    Alltid lika skoj o läsa i din blogg varesig det e om träning,foto el gottesuget ;)

    Hoppas att du haft en härlig lördag, själv va vi ute o körde lite hoj idag...härligt väder va det oxå. Karlskrona e en vacker stad...
    Kanske blir man som dig hitimporterad =)...det verkar juh inte bättre!!!

    kramen
    Millan

    SvaraRadera
  3. Bamse: hehe jag vill ju mina fötter ska må bra och så vill jag stötta sveriges näringsliv =)
    Millan: Vad glad jag blir att du uppskattar min blogg, tack vännen! Det behövs lite vettigt tillskott till stan, haha, så välkommen! =)

    SvaraRadera